۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۱۰۵

فعالیت بیش از 900 مبلغ دینی همزمان با ماه رمضان در گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام 900 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این مبلغان دینی وظیفه پاسخگویی و مدیریت بیش از دو هزار مسجد، مؤوسسه و مرکز را عهده دار هستند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به مسأله تبلیغ دین در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در خط مقدم این عرصه خطیر قرار دارد، گفت: کارنامه روحانیت آگاه و بصیر، در عرصه تبلیغ دین کاملاً روشن است.

 

وی با بیان این که روحانیت در تاریخ همواره امین و پناهگاهی امن برای مردم بوده و هستند، افزود: در دنیایی که عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی نام گرفته وظیفه مبلغان دینی در رساندن پیام دین مبین اسلام بسیار سنگین است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در خصوص نهادینه‌کردن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان این که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

 

وی با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسب را داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 900 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این مبلغان دینی وظیفه پاسخگویی و مدیریت بیش از دو هزار مسجد، مؤوسسه و مرکز را عهده دار هستند.

 

وی افزود: مهم ترین برنامه هایی که این مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌کنند، پاسخگویی به شبهات و سؤوالات مردم، تفسیر قرآن، سبک زندگی و توصیه به مراعات مسائل ضروری مانند صرفه جویی در آب، برق، نان و حفظ منابع طبیعی برای حفظ جامعه، کشور و نظام است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: همه چیزهایی که در جامعه با آن سروکار داریم یک بعد فرهنگی هم دارند و توصیه فرهنگی به جهت گیری جامعه کمک می‌کند و از مبلغان خواستیم تا اساس دین و اصول دین که نماز است را در سه وعده انجام دهند که می دهند.

 

وی به دیگر برنامه های ماه رمضان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اقامه نماز، برنامه های فرهنگی و پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی نیز در دستور کار مبلغان قرار دارد./1315/ت302/ب1

ارسال نظرات