۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۹۱۱۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

زدودن خرافه از چهره دین مهم ترین رسالت مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، اساسی ترین وظیفه مبلغان دینی را زدودن خرافه از چهره دین دانست و گفت: خرافه موجب ایجاد انحراف در دین مبین اسلام می شود و در همین راستا، یکی از وظایف مهم ائمه معصومین(ع) نیز مبارزه با بدعت و خرافه بوده است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اساسی ترین وظیفه مبلغان دینی را زدودن خرافه از چهره دین دانست و گفت: خرافه موجب ایجاد انحراف در دین مبین اسلام می شود و در همین راستا، یکی از وظایف مهم ائمه معصومین(ع) نیز مبارزه با بدعت و خرافه بوده است.

 

وی بر ضرورت مقابله مبلغان با پدیده بدعت و خرافه در دین تأکید کرد و افزود: یک مبلغ دینی باید همواره بکوشد تا چهره ای که از دین ارائه می شود، آلوده به خرافه نباشد، زیرا بدعت و خرافه رود جاری، زلال و شفاف دین را تبدیل به شوره زار می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروزه جامعه ما از هر دو موضوع خرافه و بدعت رنج می برد، از این رو مبلغان دینی باید قاطعانه به صحنه بیایند و با خرافه و بدعت مبارزه کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت تکیه بر عقلانیت در مبارزه با بدعت و خرافه افزود: دین اسلام و کتاب قرآن بر محور عقلانیت تکیه کرده است، بطوری که وقتی خداوند متعال از مظاهر طبیعی سخن می گوید انسان را به تفکر و تدبر دعوت می کند، البته عنصر احساسات لازم است، اما وقتی در این حوزه افراط شود، عقلانیت تحت الشعاع قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز فعالیت در عرصه تبلیغ بسیار حساس شده، چرا که مخاطب امروز با مخاطب دیروز بسیار متفاوت است، ادامه داد: ذهن جوان پای منبری امروز سرشار از شبهات دینی بوده که از سوی هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنتی در افکار آنان ایجاد شده است.

 

وی اضافه کرد: بحث بدعت باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا به عنوان نوآوری در معارف دینی برخی بدعت ها صورت می گیرد و امروز نیز سؤوال و شبهات در اذهان جوانان کم نیست به طوری که در برخی سایت ها ایجاد شبهه می کنند و ماه رمضان نیز فرصت خوبی است تا به این شبهات پاسخ داده شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است و باید از این فرصت بهره لازم را ببریم و اجازه دهیم جوانان شبهات خود را مطرح کرده و ما هم به صورت مستدل و مستند به آنها پاسخ دهیم و تفسیر قرآن، بیان مباحث اخلاقی، آموزه های دینی و احادیث و تبیین احکام، از دیگر مواردی است که در ماه رمضان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در ترویج اسلام اظهار داشت: در تاریخ، رسالت اصلی روحانیت تبلیغ و ترویج احکام الهی بوده است و برای اینکه این فرایند به خوبی شکل گیرد، لازم است که ارکان تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار انتقال پیام، از ارکان مهم تبلیغ هستند و در این موارد، پیام گیرنده رکن تبلیغ است، ادامه داد: از همه ارکان بیان شده برای رساندن پیام به مخاطب استفاده می شود، از اینرو در شرایط امروز و در دنیایی که با حجم بالای اطلاعات روبرو هستیم، مخاطب شناسی به صورت یک علم مطرح است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات