۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۹۱۱۳

توصیه پدر شهید احمدی‌روشن به تیم مذاکره کننده

خبرگزاری رسا ـ رحیم احمدی‌روشن گفت: تیم مذاکره‌کننده نباید چیزهایی را که باعث اقتدار مردم ایران است فراموش کند صنعت هسته‌ای ما بخاطر این است که ما گفتیم می‌توانیم و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی عملی شد.
رحيم احمدي روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، رحیم احمدی‌روشن پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در مراسم افتتاحیه اردوی آموزشی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل، با اشاره به این که پس از شهادت شهدای هسته‌ای این دانشجویان بودند که باعث دلگرمی ما شدند، گفت: پس از شهادت مصطفی شش هزار نفر اعلام آمادگی برای تغییر رشته به مهندسی هسته‌ای کردند و این تنها یک شعار نبود بلکه شعار همراه با عمل و شعور بود و شما دانشجویان همگی مانند مصطفی هستید.

 

وی تصریح کرد: شما دانشجویان این را باید بدانید که صنعت هسته‌ای ما نیست که باعث دشمنی با غرب شده بلکه شیعه بودن و اسلامی بودن ماست و می‌خواهند هر طور شده ما را در این راه بزرگ زمین بزنند.

 

وی ادامه داد: اگر ما مثل عربستان با آمریکا و دولت صهیونیستی کمک می کردیم دست و پای مارا می بوسیدند و حتی کمک می کردند تا بمب هسته ای بسازیم ما شیعه علی هستیم اگر به خاطر دنیا دین را از دست دادید، بدانید که ضرر بزرگی کردید کاریکاتور پیامبر اسلام در با 300 هزار تیراژ چاپ می شود نخست وزیر فرانسه یکی از آنها را می گیرد و در برابر دوربین ها می گوید ما احترام پیامبر را شکستیم اما تیم مذاکرات در همان روز توهین برای مذاکرات رفته بودند.

 

پدر شهید احمدی‌روشن در ادامه افزود: از سال 82 تا 84 استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با مسؤولین ما صحبت کردند و قرار داد بستند که اورانیوم 1% را از ما بگیرند و در قبال بسته شدن سایت‌های هسته‌ای ایران سوخت 3% به ما بدهند.

 

وی افزود: در آن سال مصطفی می خواست سایت را ترک کند که من نگذاشتم و گفتم خداوند کریم است و ایشان هم قبول کردند.

 

رحیم احمدی روشن ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در شناخت عمیقی از دشمن، اعلام می‌دارند که دغدغه‌هایی دارم؛ سؤال من اینجاست که چرا رهبرمان باید دغدغه داشته باشند؟

 

وی همچنین گفت: بعد از قرارداد کاخ سعد آباد یک کلاه گشاد سر ما گذاشتند که پس از آن رهبر معظم انقلاب فرمودند که آنهایی که باعث بسته شدن سایت نطنز شدند، خودشان بروند و مُهر و موم را باز کنند تا برای بقیه درس عبرت باشد.

 

پدر شهید احمدی‌روشن با اشاره به سرخوردگی دانشمندان هسته‌ای در دوران تعلیق اظهار داشت: مصطفی در زمان تعلیق به ظاهر مثل مرده متحرک شده بود تا اینکه دوره شوم اصلاحات تمام شد.

 

وی افزود: زمانی که رهبری دستور دادند که مجددا شروع به کار کنید، برای اینکه حرف آقا زمین نماند یک تیم چهار نفره از مصطفی و همکارانش بصورت شبانه‌روزی شروع به کار کردند تا غنی‌سازی پنج درصد به کمک شهید شهریاری به  20 درصد تبدیل شد.

 

رحیم احمدی‌روشن در ادامه بیان کرد: روزی یکی از نزدیکان به مصطفی گفت که سوخت 20 درصد را می‌خواهید برای چه؟ غنی‌سازی پنج درصد برای شما کافی است که مصطفی پاسخ داد این غنی‌سازی  باعث می‌شود که دست ما پیش دشمنان‌مان پر باشد و هیچ وقت در مقابل آنها دست دراز نکنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده چیزهایی که باعث اقتدار مردم ایران هست را نباید فراموش کند. صنعت هسته‌ای ما بخاطر این است که ما گفتیم می‌توانیم و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی عملی شد./831/پ202/ج

ارسال نظرات