۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۶۹۲۳۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

داشتن انگیزه الهی مهم ترین عامل موفقیت در تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ این استاد حوزه علمیه، داشتن انگیزه الهی را موجب موفقیت یک مبلغ دینی دانست و افزود: باید از روش پیامبران الهی و به ویژه پیامبر گرامی اسلام برای هدایت جامعه توجه ویژه کرد زیرا پیامبر اسلام از مردم جاهلی عرب، انسان های مؤمن و با ایمان راسخ تربیت کرد.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام محمد هادی یزدانی، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت یکم تیرماه سالروز تبلیغ دینی گفت: تبلیغ دینی از مسائل مهم مورد توجه خداوند متعال بود و بر این اساس پیامبران و ائمه اطهار وظیفه هدایت جامعه را برعهده داشتند.

 

وی یکی از عوامل موفقیت در تبلیغ دینی  را مخاطب شناسی عنوان کرد و افزود: امروز تبلیغات یکی از ابزارهای مهم اطلاع رسانی و اثر گذاری بر مخاطبان است و مبلغان باید خود را به سلاح روش های موثر مجهز کنند.

 

عضو پاسخ به استفتائات دفتر آیت الله مکارم شیرازی در مازندران ضمن بیان شبهه افکنی های دشمنان برای تقابل با گسترش معنویت و اسلام حقیقی در جامعه خاطرنشان کرد: امروز باید با عزم برخواسته از دغدغه های فرهنگی از ظرفیت عظیم شبکه های تبلیغ  و حوزه های علمیه برای اهداف تبلیغی دینی استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر این که باید معارف دینی به سبک و شیوه جدید به میزان استعداد مخاطب، صورت بگیرد، اظهار داشت: انتقال تجربه ها و پیوست و انسجام در تبلیغ و پرهیز از موازی کاری امروز از ضروریات تبلیغ دینی است.

 

حجت الاسلام یزدانی به موفقیت برخی از روحانیان مبلغ اشاره کرد و ادامه داد: امروز باید حوزه های علمیه با آماده سازی طلاب توانمند و بکارگیری شیوه های هدفمند در تربیت طلاب بکوشند تا مبلغانی کارآمد را تحویل جامعه دهند.

 

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه و اساتید حوزوی با تشویق و ترغیب مبلغان به خدمت در مناطق محروم و حضور در مجامع جوانان می تواندن موجب جلوگیری از آسیب های زیاد اجتماعی شوند.

 

این استاد حوزه علمیه، داشتن انگیزه الهی را موجب موفقیت یک مبلغ دینی دانست و افزود: باید از روش پیامبران الهی و به ویژه پیامبر گرامی اسلام برای هدایت جامعه توجه ویژه کرد زیرا پیامبر اسلام از مردم جاهلی عرب، انسان های مؤمن و با ایمان راسخ تربیت کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام سعی دارند با تبلیغات وسیع و گسترده خود به ویژه در شبکه های ماهواره ای و مجازی علیه ارزش های اسلامی اعتقادات دینی حتی با نام دین بپردازند و به همین دلیل هوشیاری و درایت و توانمندی مبلغان در پاسخ به شبهات می تواند توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات