۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۲۸۴
آیت الله ناصری:

محبت رمز ادامه حیات انسان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله ناصری علاقه و محبت را یکی از تفضلات الهی دانست و گفت: رمز حیات انسان و ادامه آن محبت است چرا که به واسطه این که انسان به خود علاقه داشته موانع را رفع و ادامه حیات می‌دهد.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و رییس حوزه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان ظهر امروز در جمع نمازگزاران با اشاره به دعای مکارم الاخلاق گفت: امام سجاد(ع) برای هر امری از امور دنیوی و اخروی دعایی در صحیفه سجادیه آوردند که یکی از آنها دعای مکارم الاخلاق بوده و در این دعا راه تأمین دنیا و آخرت انسان آمده است.

 

وی با بیان این که سبب پیروزی دنیا و آخرت در دعای مکارم الاخلاق موجود است، تصریح کرد: در قسمتی از این دعا آمده که خدایا راه آسانی برای رسیدن به محبت‌ خودت را به من نشان بده،  اگر محبت خدا را پیدا کنید همه چیز از عزت دنیا و آخرت تا حیات ابدی را به دست می‌آورید.

 

آیت‌الله ناصری علاقه و محبت را یکی از تفضلات الهی دانست و اظهار کرد: رمز حیات انسان و ادامه آن محبت است چرا که به واسطه این که انسان به خود علاقه داشته موانع را رفع می‌کند و همه ما خود را دوست داریم و محبتی هم مربوط به ارتباط جنسی است که بشر به آن تمایل دارد و به واسطه این 2 محبت انسان بقای نسل دارد.

 

وی ادامه داد: از عنایات الهی علاقه انسان به خود است که به واسطه این محبت شؤونات خود را حفظ می‌کند و این محبت است که ماننده قوه جاذبه انسان را حفظ کرده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان همچنین درباره وظایف والدین نسبت به فرزندان خاطرنشان کرد: پدر و مادر وظیفه هدایت فرزند خود به راه حق را داشته و باید در سن 7 سالگی به فرزند خود احکام اسلام را بیاموزند و والدین تا آخر عمر به فرزند خود علاقه دارند و این محبت خدایی است و فرزند نیز وظیفه دارد احترام پدر و مادر خود را نگه دارد.

 

وی گفت: خدا انسان را دوست دارد و نشانه آن اعطای توفیق  بندگی و اطاعت پرودگار است و این که اعمال و رفتار انسان خدایی بوده و توفیق اقامه نماز و روزه و عزای اهل بیت را پیدا می‌کند همه نشانه علاقه خدا به انسان است اما هر صفت رذیله یک حجاب ظلمانی است، نشانه علاقه انسان به خدا نیز اطاعت از اوامر الهی است و اگر اعمال را درست انجام دهیم شاید به چشم بصیرت نیز دست پیدا کنیم./939/پ202/ج

ارسال نظرات