۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۹۲۸۷
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

موفقیت ستادهای امربه‌معروف با همکاری و حمایت سازمان تبلیغات ممکن است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اجرای تذکر لسانی در استان گفت: موفقیت ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر با همکاری و حمایت سازمان تبلیغات ممکن است.
ستاد امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با کارکنان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به وظایف ستاد امربه‌معروف و دیگر نهادها در اجرای طرح تذکر لسانی اشاره کرد و گفت: موفقیت ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر با همکاری و حمایت سازمان تبلیغات در سطح استان و مساجد ممکن می‌شود.

 

وی در ادامه به بخش تبلیغی و تشویقی طرح تذکر لسانی اشاره کرد و افزود: در این بخش هر فرد بر اساس تکلیفی که دارد به انجام رسالت خود در زمینهه امربه‌معروف و نهی از منکر عمل می‌کند.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان این‌که بخش دیگری از تذکر لسانی در حوزه کارسازمانی است، ادامه داد: در این بخش از ظرفیت مساجد استفاده می‌شود که این امر مستلزم همکاری هر چه بیشتر روحانیان در مساجد با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است.

 

نظری تصریح کرد: در محیط‌های خاص مانند بازار و نمایشگاه‌ها فعالیت‌های حوزه تذکر لسانی بر عهده ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بوده و ستاد در این زمینه از ظرفیت‌های سمن‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر گروه‌های مردمی استفاده می‌کند.

 

همچنین حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی و معاون امور تشکل‌های مردمی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد در بخش تذکر لسانی، گفت: در سال جاری در راستای آموزش گروه‌های تذکر لسانی اقدامات مؤثری انجام‌شده است.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر گروه‌های تذکر لسانی در قالب طرح جدید طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر ساماندهی شده‌اند، ادامه داد: در این طرح افراد در قالب گروه‌های 10 نفره سازمان‌دهی می‌شوند.

 

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی و مذهبی مردم در مکان‌های عمومی خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح طلاب با حضور در این ایستگاه‌ها پیش‌بینی‌شده در پارک‌ها و دیگر مکان‌های عمومی به سؤالات شرعی و مذهبی مردم پاسخ خواهند داد.

 

حجت‌الاسلام لطفیان اضافه کرد: از سال 92 حلقه‌های صالحین بسیج مساجد و محلات در راستای همگانی کردن طرح تذکر لسانی سازمان‌دهی شده و در این راستا دوره‌های آموزشی لازم نیز برگزارشده است.

 

وی افزود: در حال حاضر 243 پایگاه بسیج با 295 حلقه صالحین در قالب شورای امربه‌معروف و نهی از منکر مساجد با مسؤولیت امام جماعت مسجد به‌طور ویژه هرماه یک مسأله اولویت‌دار محله را در دستور کار قرار می‌دهند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات