۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۶۹۳۰۰
امام‌جمعه بیرجند:

امنیت و عدالت قضایی و برخورد شدید با خاطیان مهم‌ترین خواسته مردم از قوه قضائیه است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که مردم به قوه قضاییه به‌عنوان مظهر عدالت اسلامی نگاه کرده و از این قوه انتظار تحقق عدالت اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی را دارند، گفت: امنیت و عدالت قضایی و برخورد شدید با خاطیان مهم‌ترین خواسته مردم از قوه قضائیه است.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، ظهر امروز در دیدار با کارکنان قوه قضاییه خراسان جنوبی با بیان این‌که مردم به قوه قضائیه به‌عنوان مظهر عدالت اسلامی نگاه کرده و از این قوه انتظار تحقق عدالت اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی را دارند، گفت: امنیت و عدالت قضایی و برخورد شدید با خاطیان مهم‌ترین خواسته مردم از قوه قضاییه است.

 

وی با اشاره به تبریک فرا رسیدن روز قوه قضائیه در کشور به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و ماه هدایت انسان‌ها در مسیر حقیقت و رهایی از اسارت و بندگی طاغوت‌های مختلف است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی قرآن، تربیت انسان رشد یافته و به تکامل رسیده است، تصریح کرد: خداوند به‌واسطه نعمت عقل و پیامبران الهی انسان را از خسران و گمراهی نجات داده و او را در مسیر حق و حقیقت قرارداد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که خداوند به‌واسطه عقل و دین امنیت و دستورات دینی را در میان مردم استوار ساخت، ادامه داد: امروز وظیفه قوه قضائیه محافظت از این دستاوردهای دینی و عقلی است و این کار تنها با تحقق عدالت در همه عرصه‌ها ازجمله عدالت قضایی ممکن می‌شود.

 

وی با بیان این‌که متأسفانه در حال حاضر در جامعه بعضی از آمارها مانند آمار طلاق در حال افزایش است و با کوچک‌ترین دعوا زن و شوهر برای رسیدن به خواسته‌های خود به وکیل و قوه قضاییه مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: قاضی نباید تنها به دنبال صادر کردن حکم و آمار باشد بلکه باید در زمینهٔ حفظ تحکیم بنیان خانواده و جامعه احساس مسؤولیت کند.

 

وی ادامه داد: قوه قضائیه در صدور احکام مختلف باید دستورانت دینی و سیره رسول خدا(ص) و ائمه معصومه(ع) را مدنظر خود قرار داده و بر اساس منابع روایی و قرآنی حکم صادر کند و منفعت خانواده و جامعه را بر هر چیزی در اولویت قرار دهد.

 

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: قوه قضاییه باید به نحوی با خاطیان برخورد کند که فکر تکرار جرم به سر مجرم خطور نکند و همچنین قوه قضائیه در برخورد با جرائم مربوط به چک و بدهی باید شرایط بدهکار و طلبکار را مدنظر قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی ادامه داد: اگر فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه نهادینه شود مراجعه به قوه قضائیه و دادگاه به کمترین شکل ممکن اتفاق خواهد افتاد.

 

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی رییس دادگستری شهرستان بیرجند مقایسه‌ای میان  افرادی که به خانه آیت‌الله تهامی و دادگستری مراجعه می‌کردند انجام داد که عنوان کرد تفاوت در این است که دو طرف بعد از خروج از دادگستری یکی راضی و دیگری ناراضی است اما دو طرف بعد از خروج از خانه آیت‌الله تهامی هر دو راضی هستند.

 

امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که باید به‌قدر وسعمان برای رفع گرفتاری‌های مردم تلاش کنیم، ادامه داد: کارها باید در ابعاد گوناگون پیوست فرهنگی داشته باشد و ابعاد گوناگون اسلام را اجرا کنیم./968/پ202/ب5

ارسال نظرات