۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۶۹۳۵۲
رییس اداره اوقاف آمل:

وقف بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.
رييس اداره اوقاف آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.


حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.


وی با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که احیای موقوفات یکی از برنامه های اوقاف در سال جاری است، تصریح کرد: احیای موقوفات در راستای احقاق حق و حقوق موقوفات و زنده نگه داشتن نیت واقف صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به این که احیای حق و حقوق موقوفات از سوی اوقاف و مردم یکی وظیفه شرعی و قانونی است، افزود: همه باید در راستای زنده نگه داشتن نیت واقف تلاش کنیم.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از شناسایی و کشف هشت موقوفه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این هشت موقوفه در روستاهای شهرستان آمل قرار دارد که با همت اهالی روستا و اداره اوقاف شناسایی و احیا شد.
 
حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ولیسده، مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع)، مسجد امام حسن عسکری(ع)، حسینیه قبرستان شهدا روستای تیربیجان، فاطمیه روستای کلاکسر، زینبیه روستای چندرمحله، موقوفه سید مهدی و میرزا حسن مدنی لاریجانی روستای نرگس مرز و موقوفه رفیع خان سرهنگ از جمله موقوفاتی هستند که در شهرستان آمل کشف شدند.
 
وی ادامه داد: مشخصات این موقوفات تاکنون در اوقاف وجود نداشت اما در سه ماه نخست امسال با جمع آوری همه اطلاعات، مشخصات این موقوفات در سامانه جامع قرار گرفت.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از ثبت یک وقف جدید خبر داد و گفت: واقف خیراندیش خانم منصوره محمدعلی تبار با حضور در اداره اوقاف شهرستان آمل زمین خود را وقف کرد.
 
وی با بیان این که مساحت این موقوفه دو هزار متر مربع است، افزود: ارزش تقریبی آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.


حجت الاسلام علیخانی به نیت واقف در ثبت این موقوفه اشاره کرد و گفت: این زمین جهت وقف عام و برای عمران و آبادی، کمک به مستمندان و نیازمندان اسپیاربن آمل وقف شده است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات