۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۶۹۳۷۳
استاد حوزه علمیه:

روزه قلب از روزه بدن با ارزش‌تر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: جایگاه کسی که روزه با قلب می‌گیرد از جایگاه کسی که روزه با بدن می‌گیرد بیشتر است و اگر فکر ما درست و در راه انحراف نباشد به اوج شکوفایی خود می‌رسد.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی غروی عضو جامعه مبلغان، امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، برگزار شد، گفت: روزه سبب شکست کمر شیطان و سیاه شدن صورت او می‌شود.

 

وی افزود: گناه سبب امیدواری شیطان و خودداری از گناه سبب صعود او می‌شود، گناه بنیان خانواده را از هم پاشیده و نظام جامعه را دل مرده می‌کند که متاسفانه این امر در جهان امروز اتفاق افتاده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به راه‌های خودداری از گناه، عنوان کرد: یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های خودداری از گناه این است که حتی خیال گناه را نیز از ذهن خود بیرون کنیم.

 

عضو جامعه مبلغان، با اشاره به حدیثی از امیرمومنین(ع)، اظهار داشت: امیرمومنان(ع) فرمودند: فکر سیاه و بد را از خود دور کنید روزه فکر و ذهن از روزه بدن باارزش‌تر و والاتر است.

 

وی در ادامه افزود: جایگاه کسی که روزه با قلب می‌گیرد از جایگاه کسی که روزه با بدن می‌گیرد بیشتر است اگر فکر ما درست و در راه انحراف نباشد به اوج شکوفایی خود می‌رسد، پس اگر بخواهیم گناه نکنیم باید ابتدا فکر آن را از ذهن خود بیرون کنیم.

 

حجت‌الاسلام غروی در ادامه گفت: علت عصمت انبیا و اولیای خدا این بود که آنان حتی خیال گناه کردن را نیز از ذهن خود عبور نمی‌دادند زیرا آنها از آفت گناه خبر داشتند.

 

عضو جامعه مبلغان با اشاره به یکی دیگر از راه‌های دور شدن از گناه، ابراز کرد: اگر انسان خود را به انجام اعمال نیک عادت دهد به مرور از ابتلا به گناه دور می‌شود.

 

وی افزود: اگر کسی در زندگی داغ فرزند ببیند و در این مصیبت صبر کند خداوند به خاطر صبر او در قیامت خانه‌ای به او می‌دهد که همه به جایگاه او غبطه می‌خورند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: خداوند شما را با مال، فرزند و ثمره زندگی امتحان می‌کند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات