۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۳۷۵
استاد حوزه علمیه:

جامعه منتظر، بی‌عدالتی و ظلم را تحمل نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که هدف از قیام جهانی حضرت ولی عصر(عج) برقراری عدل در جهان است گفت: در جامعه منتظر افراد به هم ظلم نمی‌کنند و کم فروشی، ربا، دروغ، تهمت و سایر گناهان در آن جایی ندارد.
 مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا میردامادیان در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خدای متعال نعمت‌های فراوانی را در زمین و آسمان برای ما خلق کرده است اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید آنچه برای شما قراردادیم استفاده کرده و بهره ببرید ولی با یک شرط آن هم اینکه از نفوذ شیطان در دلهایتان مراقبت کنید.

 

وی ادامه داد: آیه شریفه قرآن می‌فرماید به آنچه می‌خورید نگاه کنید. روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه آمده است که باید مراقب باشید لقمه‌ای که می‌خورید، لقمه حرام نباشد، چرا که لقمه حرام یکی از راه‌های تسلط شیطان بر انسان است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنها ماندن یک مرد با زن نامحرم در مکانی محصور راه دیگر نفوذ شیطان در انسان است گفت: شیطان دشمن بزرگی است که می‌خواهد ذره ذره ایمان ما را از وجودمان بیرون بکشد تا ما در دنیا و آخرت اهل شقاوت باشیم.

 

میردامادیان افزود: مهمترین دشمن امام زمان(عج) شیطان است که چه قبل از ظهور و چه بعد از ظهور غوغا می‌کند. امروز می‌بینیم شیطان پرستی در دنیا چه می‌کند و بر این اساس باید مراقب باشیم راه نفوذ شیطان به زندگی‌مان را هموار نکنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شیطان به تدریج انسان را به هلاکت می‌رساند ابراز کرد: مسئله دین که مربوط به آخرت ما است نیاز به متخصص دارد ولی در مسائل و احکام دین برخی افراد به میل خود عمل می‌کنند و خود را بی نیاز از متخصصین دین می‌داند.

 

استاد حوزه علمیه رفت و آمد با افراد ناصالح را از دیگر راه‌های نفوذ شیطان عنوان کرد و گفت: کسی می‌تواند از شر شیطان در امان باشد که برای آن معیار داشته باشد و معیار نیز احکام شرع و فتوای مراجع تقلید در عصر غیبت است.

 

میردامادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وقتی ما منتظر امام زمان(عج) هستیم یعنی منتظر عدالتیم ابراز کرد: وقتی خانواده‌ای منتظر امام زمان(ع) است عدل در آن خانه باید مشهود باشد. مرد خانواده به خانواده‌اش ظلم نمی‌کند، زن خانواده به همسرش ظلم نمی‌کند و در جامعه هم همین شکل باید عمل شود.

 

وی گفت: در جامعه منتظر که افراد واقعاً منتظر حضرت ولی عصر(عج) هستند مردم به هم ظلم نمی‌کنند و کم فروشی، ربا، دروغ، تهمت و سایر گناهان در آن جایی ندارد و چه شیرین است زندگی کردن در چنین جامعه‌ای و چه زیباتر هنگامی که حضرت ظهور کنند و حکومت مهدوی را در جهان بگستراند و عدل و داد را در عرصه گیتی جاری کند./1323/د102/س

ارسال نظرات