۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۶۹۴۰۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فاصله گرفتن از معارف دینی عامل تزلزل در بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، دلیل اصلی از هم پاشیدگی خانواده ها را دور شدن آنها از معارف اسلامی دانست و توجه به این معارف را ضامن بقای خانواده ها عنوان کرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در سومین جلسه از سلسله جلسات تحکیم خانواده در آموزه های دینی به مناسبت ماه مبارک رمضان و در ادامه بررسی اهمیت «سلام» در این آموزه ها با اشاره به این که اسلام به همه جنبه های زندگی انسان توجه دارد و هیچ کاری از نظر دین، بی اهمیت نیست، گفت: «سلام» یک سنت اسلامی است و همه ما در همه زمان ها باید به این مسئله مهم، توجه کنیم. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: ایشان در این حدیث فرمودند که مسلمان بر مسلمان، شش حق دارد.

 

آیت الله نورمفیدی، «سلام» کردن، عیادت هنگام بیماری، دعا هنگام عطسه، تشییع جنازه و اجابت دعوت را برخی از حقوق مسلمان بر مسلمان برشمرد و اظهار داشت: انسان مسلمان، آنچه را که برای خود می پسندد برای دیگران هم باید بپسندد و آنچه را که برای خود نمی پسندد، برای دیگران هم نپسندد.

 

وی با بیان روایتی از امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: طبق این روایت، پیامبر گرامی اسلام(ص) به همهف حتی زنان هم «سلام» می کرد و زنان هم پاسخ ایشان را می دادند. 

 

امام جمعه گرگان با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص)، نمونه یک انسان کامل بود، گفت: چنین شخصیتی که پرورش یافته مکتب الهی بود، به حق، شایستگی مقام پیامبری را داشت. 

 

آیت الله نورمفیدی افزود: ایشان همواره بر انجام پنج کار در طول عمر بابرکت خود اصرار داشت و تاکید می کرد تا زمان مرگ، دست از این کارها برنخواهد داشت. 

 

وی، غذاخوردن با بردگان بر روی زمین، بدون زین سوار بر مرکب شدن، دوشیدن بز با دستان خویش، پوشیدن لباس پشمینه و سلام بر کودکان را پنج کاری برشمرد که نبی مکرم اسلام (ص)، برای اینکه بعد از ایشان، به عنوان یک سنت در جامعه باقی بمانند، انجام می داد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) هم با اینکه ولیعهد بود، با خادمین خود بر سر یک سفره غذا میل می کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که در میزان عدل الهی، اخلاق نیکو، اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: ذات اقدس الهی، به کوچکترین اعمال انسان توجه می کند و در رو قیامت برای تک تک آنها پاداش و یا مجازات درنظر می گیرد.

 

وی با بیان این که پیامبر (ص) برای کودکان، احترام زیادی قائل بود، در پاسخ به این سؤوال که ما چقدر برای کودکان خود ارزش قائلیم؟ گفت: اگر انسان در کودکی فرصت ابراز وجود داشته باشد، در بزرگسالی، به هر قیمت و به هر شکل، ابراز وجود نمی کند، چون در کودکی، شخصیتش رشد کرده است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات