۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۶۹۴۳۵
استاد حوزه علمیه اهواز:

خداوند ماه رمضان را فرصتی برای بهشتی شدن بندگان قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به این که در احادیث ذکر شده اگر کسی ماه رمضان بیاید و مورد غفران الهی قرار نگیرد، امید نداشته باشد که در ماه های دیگر این اتفاق بیفتد، گفت: خداوند در ماه رمضان دنبال بهانه است که همه را بهشتی کند و اوج این مسأله شب های قدر است.
حجت الاسلام صادق سليماني فر، امام جماعت مسجد علي بن موسي الرضا(ع) اهواز و استاد حوزه علميه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق سلیمانی فر، استاد حوزه علمیه اهواز، شامگاه سه شنبه در افتتاحیه دوره آموزشی شجره طیبه صالحین که در مسجد موسی بن جعفر اهواز برگزار شد، با اشاره به این که ماه رمضان تفاوت بسیاری با ماه های دیگر در رفتار، کردار و زندگی انسان باید داشته باشد، بیان داشت: در غیر اینصورت به یقین کفران نعمت است.

 

وی با بیان این که ماه رمضان به حدی عظیم است که علما و عرفا برای درک آن لحظه شماری می کردند، ابراز داشت: براساس خطبه شعبانیه ماه رمضان ماهی بی نظیر است؛ سفره الهی در این ماه پهن شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فر با اشاره به این که مهمانی خداوند در دو زمان صورت گرفته است، بیان داشت: مهمانی خداوند نخست در هنگام ورود به حرم امن الهی و دیگری در ماه مبارک رمضان است؛ مهمانی ماه رمضان بالاتر است چرا که بسیار آسان تر است.

 

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به سخنان پیامبراکرم(ص) درباره ماه مبارک رمضان بیان داشت: براساس این سخن ماه رمضان به مسلمانان رو کرده و در حقیقت مهمانی خداوند به در بندگان خدا آمده و دیگری این که در این ماه درهای بهشت همه باز و درهای جهنم بسته است.

 

وی تصریح کرد: در احادیث ذکر شده اگر کسی ماه رمضان بیاید و مورد غفران الهی قرار نگیرد، امید نداشته باشد که در ماه‌های دیگر این اتفاق بیفتد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فر ادامه داد: خداوند در ماه رمضان دنبال بهانه است که همه را بهشتی کند و اوج این مسأله شب های قدر است.

 

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به این که عید فطر بازگشت به فطرت انسان است در صورتی که ماه رمضان انسان را به این روز رسانده باشد، بیان داشت: انسان پس از سی روزه مجاهده با هوای نفس به فطرت نخست خود بازگشته است.

 

وی با اشاره به سخنی از جابر به نقل از پیامبراکرم(ص) بیان داشت: در این سخن آمده که هر کس این پنج کار «روزه، بیدار ماندن پاسی از شب، دوری شکم از حرام خوردن، عفت و دوری از غرایض جنسی و نگهداری زبان» را در ماه رمضان انجام دهد، خداوند همان‌گونه که او از این ماه خارج می شود گناهانش را از او خارج می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فر با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان جبهه فرهنگی سپاه و بسیج افزود: براساس این سخن رهبر معظم انقلاب ذکر کردند کار فرهنگی باید همراه با تشکیل جبهه باشد؛ در این عرصه باید انسجام و وحدت رویه داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه اهواز تصریح کرد: بسیجی و رزمنده عرصه فرهنگی باید همواره هوشیار باشد و سبک و خواب و استراحت آن با دوران صلح فرق می‌کند؛ خود سازی و مبارزه با هوای نفس ابزار و تجهیزات جنگ نرم است./9453/پ202/ح

ارسال نظرات