۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۶۹۴۷۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ترویج فرهنگ قرآنی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه را یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ تعالی بخش قرآنی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان قرآنی استان، اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه را یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: دارالقرآن الکریم مازندران با اعتقاد به جایگاه رفیع قرآن و ارتباط اصولی مبانی فکری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین رسالت های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود.

 

وی، شناسایی، جذب و گسترش، هدایت استعداد قرآنی و ایجاد زمینه مناسب برای افزایش توان قرآن خوانی اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین رویکردهای قرآنی تبلیغات اسلامی دانست.

 

حجت الاسلام شکریان بیان کرد: تأمین و تربیت منابع نیروی انسانی متعهد و کار آمد و ساماندهی معلمان، مدرسان، داوران و مبلغان قرآن مجید به موازات تحکیم مبانی اعتقادی، اخلاقی، تقویت بنیه علمی و تخصصی آنها از دیگر محورها است.

 

وی توسعه آموزش های عمومی در راستای تحقق نهضت قرآن آموزی شامل روخوانی، روانخوانی، ترجمه و درک مفاهیم قرآن مجید در سطوح و مراحل مختلف را از دیگر برنامه برشمرد و گفت: برای نیل به این اهداف مقدس و جایگاه ویژه قرآن کریم در جامعه، دارالقرآن الکریم مازندران علاوه بر اجرای موفق طرح های آموزشی ابلاغی، اقدام به تدوین و طراحی برنامه های آموزشی کارآمد کرده است.

 

وی یادآور شد: طرح های موجود مورد استقبال سایر استان ها قرار گرفت و تعدادی از استان ها در حال اجرای طرح ها هستند و از جمله این طرح ها، طرح جامع مصباح الهدی و نورالهدی است که قرآن آموزان به مدت شش  سال مستمر تحت آموزش دارالقرآن الکریم هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که از جمله طرح های آموزشی، برگزاری آموزش مجازی قرآن کریم است که مرحله اول در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح یک) برگزار شد، ادامه داد: همچنین تاکنون امور اولیه آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح یک) برای ارائه در سایت انجام شد که به زودی برای استفاده عمومی اجرایی خواهد شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری کارگاه ها، دوره های آموزشی قاریان، مربیان و مدرسان قرآن کریم در مازندران، افزود: حضور و مشارکت پر رنگ بخش مردمی در فعالیت های قرآنی، استفاده از ظرفیت های موجود در استان و همدلی مسؤولان، علاوه بر رشد قابل ملاحظه در فعالیت های قرآن استان، موجب ارتقاء سطح رتبه و جایگاه مازندران در بین استان های سراسر کشور شد که استان توانسته است به مدت هشت سال متوالی رتبه نخست درالقرآن کشور را کسب کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در پایان بیان داشت: در مجموع 57 هزار و 775 نفر در دوره های آموزشی مختلف دارالقرآن الکریم در سال 93 شرکت کردند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات