۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۶۹۴۸۲

تشریح برنامه‌های بزرگداشت مراسم هفتم تیر

خبرگزاری رسا ـ برنامه های مراسم بزرگداشت هفتم تیر از سوی رییس ستاد مرکزی برگزاری این مراسم در نشستی خبری تشریح شد.
محسن صباغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن صباغ رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر، پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزار شد، گفت: شهید بهشتی دفتر حزب جمهوری اسلامی را معبد معرفی می‌کرد و می‌گفت که همه با وضو وارد این حزب شوند.

 

وی افزود: در معبد شهید بهشتی گروه نخبگان جمع می‌شدند و او چون شمعی بود که یاران انقلاب اطراف او جمع می‌شدند.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر، در ادامه عنوان کرد: در جلسه حزب تصمیماتی گرفته می‌شد که به سمع و نظر امام راحل رسیده و اجرایی می‌شد همه گروه ها نخبگان مجلس، دولت، مدیران و مسؤولان سازمان‌ها و دستگاها در جلسه شرکت کرده و به تبادل نظر و اتخاذ تصمیم می‌پرداختند.

 

صباغ در ادامه اظهار داشت: دشمن فهمیده بود که مرکز ثقل انقلاب حزب جمهوری اسلامی است که توانسته همه نیروها را در آنجا جمع کند و این از قدرت و تدبیر شهید بهشتی بود.

 

وی بیان داشت: منافقان برای براندازی نظام و نه برای از بین بردن چند نفر تصمیم گرفته بودند که مسؤولان و نخبگان در یک جا جمع کرده و آنها را از بین ببرند تا پرونده نظام مختومه شود.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر افزود: عامل منافقین مسؤول دعوت مهمانان بود با نقشه کشیده شده تعداد زیادی افراد حدود 212 نفر در یک سالن کوچک دعوت کردند که حدود 150 نفر در آن جلسه شرکت کردند، که با شروع سخنرانی شهید بهشتی انفجار صورت گرفت، انفجاری که کل ساختمان بتونی را روی این افراد ریخت و شهید بهشتی را در حالی بیرون آوردند که یک دست او قطع شده بود.

 

صباغ در ادامه ابراز کرد: تحلیل دشمن با صدای منافقین این بود که همه مسؤولان عالی‌رتبه را جمع می‌کند که با از بین رفتن آنها نظام جمهوری اسلامی ایران از بین خواهد رفت و آنها بر کشور حاکم خواهند شد.

 

وی با اشاره به تعیین فوری جانشین شهید بهشتی از سوی امام راحل، عنوان کرد: دو روز بعد از تشییع شهدا امام راحل سریع جانشین شهید بهشتی را تعیین کردند، که فردای آن روز مجروحان با ویلچر و برانکارد وارد مجلس شدند تا صدای زنگ مجلس به صدا درآید.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر، افزود: نظام کار عادی خود را با وجود 73 تن شهید آغاز کرد با وجود این که تعدادی از نمایندگان، وزرا، مسؤولان آن زمان در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه گفت: این یک حادثه یا واقعه نبود بلکه فاجعه‌ای برنامه‌ریزی شده از سوی دشمنان بود که حقانیت راه این شهدا ثابت کرد.

 

صباغ افزود: شایعات و تهمت‌هایی که به بهشتی و یاران او می‌زدند بعد از این واقعه برای همه روشن شد در حقیقت آنها شالوده و بنای مستحکم این نظام بودند که برای همه روشن شد که راه بهشتی راه امام راحل و پیروی و تبعیت کامل از خط امام بود، بعد از شهادت او تعداد بسیاری از مردم آمده و در همان حزب یا بر سر مزار او گریه و توبه می‌کردند.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر در ادامه عنوان کرد: خون شهید حقانیت او را ثابت کرد راهی که امروز رهروان شهدا دارند پیروی از طریق ولایت است، تولد دوباره شهید بهشتی در 7 تیر 1360 بود او با تدابیر بسیار روشن نظام را جلو می‌برد و بسیاری از مردم شهید بهشتی را بعد از شهادت او شناختند.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از شهدا قبل از انقلاب دوران مبارزاتی با طاغوت داشته زندان و تبعید کشیده بودند، اگر بخشی از مردم با تردید به منافقین نگاه می‌کردند بعد از شهادت یاران امام نفرت مردم از منافقین بیشتر شد و حقانیت یاران امام را درک و لمس کرده و حیات ننگین سیاسی منافقین همان موقع تمام شد.

 

صباغ در ادامه بیان داشت: این شهادت‌ها حاکمیت خط امام راحل را ماندگار کرد بی‌تردید به ثمر نشستن و شکوفایی انقلاب اسلامی در سراسر جهان نتیجه تفکر و خون به ناحق ریخته این شهدا است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به تشییع 270 تن شهدای اخیر عنوان کرد: در این تشیع حضور معنوی مردم از همه اقشار با هر طرز تفکر و سلیقه سیاسی اجتماعی مشاهده شد امروز وظیفه تک تک ما است که برای حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و شهدای گرانقدر این انقلاب اولا نسل جوان را با واقعیت‌هایی که رخ داده آشنا کرده و با تمام قدرت ادامه‌دهنده راه گرانقدر آن شهدا باشیم.

 

وی افزود: موفقیت‌هایی که در سالهای اخیر در فناوری هسته‌ای با وجود تحریم‌های شدید نصیب ملت ایران شده نشانه ارادت مردم به رهبری و شهدا، از خود گذشتگی و خودباوری مردم عزم ملی مردم بوده که هر ناممکنی را ممکن می‌سازد امید که در مذاکرات شاهد شکوفایی بیشتر انقلاب خواهیم شد.


رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر، ابراز کرد: ما همه ساله به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا و تبیین بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی در ابعاد علمی، سیاسی و فرهنگی، بیان فاجعه 7 تیر و معرفی جمهوری اسلامی به عنوان چهره بزرگی که قربانی تروریست است، شناخت آن شهدا و افشای چهر مزدورانه منافقین و  وابستگان آن مراسمی را در کشور و خارج کشور برگزار می‌کنیم.

 

وی افزود: مراسم خارج کشور از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار می‌شود،  مراسم‌ های داخل کشور، در تهران برخی از این برنامه‌ها در سال جاری با حضور و تجدید پیمان خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم با شهدا بر سر مزار این شهدا عصر روز پنج‌شنبه چهار تیر با اجرای برنامه زیارت عاشورا و گل‌رزیران برگزار می‌شود.

 

صباغ در ادامه گفت: مراسم رسمی ما در مشهد شهدای هفت تیر یعنی محل شهادت آنها در حزب جمهوری سابق چهار راه سرچشمه کوچه صیرفی‌پور از جمعه به مدت 3 روز ساعت 6 بعد از ظهر با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر، با اشاره به برنامه‌های این سه شب، عنوان کرد: در این سه روز برنامه‌های ویژه سخنرانی شب اول حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، شب دوم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه و شب سوم استاد رحیم پور ازغدی به عنوان سخران حضور خواهند داشت.

 

وی در ادامه برنامه‌های این شب‌ها اظهار داشت: هر شب خانواده شهدا و جانبازان به بیان خاطرات خود درباره این فاجعه می‌پردازند، دیدار خانواده محترم شهدا و جانبازان با رهبری 6 تیر انجام خواهد شد، قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی‌ها به فاجعه هفت تیر اختصاص دارد که از سوی یاران شهید بهشتی یا خانواده شهدا در سراسر کشور انجام می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ادامه گفت: شب و صبح جمعه دعای کمیل و ندبه در حسینه‌ها و مساجد برگزار می‌شود، در مهدیه تهران به صورت ویژه با نام و یادشهدای هفت تیر مراسم‌های معنوی برگزار می‌شود.

 

صباغ افزود: برنامه‌های ویژه سراسر کشور با بیان خاطره‌گویی و اعزام سخنران، مراسم ویژه بر سر مزار شهدا در استان‌ها را داریم، برنامه‌های ویژه‌ای در صدا و سیماو مسابقات فرهنگی و وزشی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت است.

 

رییس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت مراسم هفتم تیر، در ادامه بیان داشت: دو جلد کتاب از شهید بهشتی رونمایی می‌شود، نمایشگاه‌های عکس، کتاب و آثار شهدا را نیز در مراکز فرهنگی سراسر کشور برپا شده است و در برخی استان‌ها نشست‌ها و همایش‌ها با موضوع اندیشه‌های شهید بهشتی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در تمامی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها مراسم ویژه در روز 6 و 7 تیر برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ دیدار مقام عالی وزارت‌خانه‌ها با خانواده محترم شهدا انجام خواهد شد.

 

صباغ بیان داشت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، پخش بروشور تحت عنوان زندگی‌نامه شهدا چاپ شده، 5 نوع پوستر طراحی و چاپ شده و بنرها با تمثال شهدا آماده و نصب شده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: با شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو تمهیدات ویژه برای ایاب و ذهاب مردم از ساعت 5 بعد از روز جمعه تدبیر شده است./807/پ201/ب4

ارسال نظرات