۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۹۵۲۲
معاون نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

نظارت مجلس بر روند توافقات هسته‌ای امری بدیهی و لازم است

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: نظارت مجلس بر روند توافقات هسته‌ای با گروه 5+1 امری بدیهی و لازم است.
مذاکرات هسته‌‌اي

حجت الاسلام سیدجلال موسوی شربیانی، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به خطوط قرمزی ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب در مسیر مذاکرات هسته‌ای با غرب اظهار داشت: با توجه به خطوط قرمزی که رهبری تعیین کرده‌اند، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای موظف است از منافع ملی و حقوق مسلم هسته‌ای کشور دفاع کند.


وی با اشاره به این‌که رهبری فرمودند ما به تیم مذاکره‌کننده خوش‌بین هستیم و آنها هم مواردی که نظام ترسیم کرده‌اند را رعایت خواهند کرد، گفت: مسأله هسته‌ای اران اسلامی جزء منافع ملی ملت ایران است، همه ارکان سیاسی و اجتماعی نظام در این زمینه باید یک صدا و یک دل باشند.


حجت الاسلام شربیانی در مورد نشست منع گسترش سلاح هسته‌ای در خاورمیانه و راه‌های جلوگیری از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی گفت: جلسات و کنفرانس‌های مختلفی در این راستا برگزار می‌شود البته اغلب در کشورهایی که دارای سلاح هسته‌ای نیستند و یا این‌که قدرت دستیابی به این مسائل را ندارند، بنابر این این نشست ها نتایج مطلوبی به دنبال ندارد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: این نشست‌ها و جلسات تا به امروز نتوانسته یک شرایط بازدارنده‌ای را نسبت به قدرت‌های بزرگ و کشورهایی که به این نشست‌ها اهمیت می‌دهند، داشته باشد و البته از این به بعد نیز نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.


وی تصریح کرد: قدرت‌های مستکبر و ظالم علیه ایران افترایی در سطح بین‌المللی مطرح کرده اند که به هیچ عنوان صحت ندارد، ملت ایران در طول تاریخ هیچ گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده، نیست و نخواهد بود زیرا این امر را از نظر اعتقادات صحیح نمی‌داند و گسترش چنین سلاح‌هایی از نظر شرعی حرام است.


حجت الاسلام شربیانی نظارت مجلس بر روند توافقات هسته‌ای را امری بدیهی و لازم دانست و تصریح کرد: هرچه‌قدر کارها و فعالیت‌های دیپلماسی ما روند قانونی خودش را داشته باشد، بهتر خواهد بود. هرچه‌قدر مجلس در جریان امور باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد، ضمن این‌که طبق قانون اساسی تمامی توافق‌نامه ها باید به تأئید نمایندگان مجلس برسد.


این حوزه و دانشگاه در مورد بازدید از تأسیسات هسته ‌ای و نظامی ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: عرصه دیپلماسی، عرصه چانه‌زنی‌های سیاسی است. زیاده‌طلبی آمریکا و کشورهای غربی امری طبیعی است چراکه به‌دنبال امتیاز گرفتن از ایران و افزایش قدرت چانه‌زنی‌ هستند تا برخی از حقوق ایران را به حداقل‌‌ برسانند.


معاون نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ادامه داد: حضور بازرسان هسته‌ای در مراکز نظامی خطوط قرمز ایران است، چراکه حضور سرزده و نابه‌هنگام بازرسان در مورد آنچه که مربوط به منافع و امنیت ملی‌مان می‌شود، در حقیقت با عزت، استقلال کشر مغایرت دارد، قطعا این امر مسأله ای است که در موردش نباید کوتاهی صورت بگیرد.


حجت الاسلام شربیانی افزود: کشورهای غربی با زیاده‌خواهی حق خود می‌دانند که بازدید بدون محدودیت داشته باشند، پس هر خواسته‌ای که از سوی آنان طرح شود، نباید با عقب نشینی تیم مذاکره کننده هسته ای همراه باشد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات