۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۵۴۸
امام جمعه بروجرد:

عدالت محوری مهم‌ترین خواسته مردم از دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که عدالت محوری مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضا است، گفت: انتظارات مردم از دستگاه قضا بجا است و این نهاد مسؤولیت خطیری در برابر برآورده کردن انتظارات مردم دارد.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در دیدار کارکنان دادگستری بروجرد به مناسبت هفته قوه قضاییه که در بیت امام جمعه بروجرد برگزار شد، گفت: دستگاه قضایی به عنوان متولی مبارزه با فساد، باید پاک باشد.

 

وی افزود: جهت حفظ سلامت در دستگاه قضا باید در گزینش کارکنان سخت گیری کنند و بر کار آنها نظارت مستمر داشته باشند.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که در جهت سالم ماندن دستگاه ها در جامعه، دولت و مجلس نیز وظیفه دارند گلوگاه های فساد را ببندند، یادآور شد: دولت و مجلس با وضع قوانین باید به مبارزه با فساد بپردازند.

 

حفظ سلامت در دستگاه قضا موجب سالم ماندن دیگر دستگاه ها است

امام جمعه بروجرد بیان داشت: در صورت سالم ماندن دستگاه قضایی سایر دستگاه های حکومتی نیز سالم می مانند.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که عدالت محوری مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضا است، اظهار داشت: مبارزه با ظلم و ستم و تبعیض های ناروا از انتظارات به جا و مهم مردم از این نهاد است.

 

وی مبارزه با فساد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه را از دیگر انتظارات مردم از دستگاه قضایی بیان کرد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که قوه قضاییه از ارکان مهم نظام و کشور است، عنوان داشت: انتظارات مردم از قوه قضا بجا است و این نهاد رسالت سنگینی در جامعه بر دوش دارد.

 

وی در ادامه با تأکید بر سرعت و دقت در بررسی پرونده ها در دستگاه قضا خاطرنشان کرد: این نهاد باید با برخورد مناسبی با ارباب رجوع داشته باشد.

 

26 شعبه در دادگستری بروجرد فعال است

حمیدرضا بوالحسنی، رییس دادگستری بروجرد، در ادامه با اشاره به این که 33 هزار و 695 پرونده در سال گذشته وارد دستگاه قضایی شهرستان بروجرد شده است، گفت: برای 33 هزار و 169 پرونده رأی صادر شده است.

 

وی با بیان این که 26 شعبه در دادگستری بروجرد فعال است، افزود: 9 هزار و 888 پرونده در حال جریان و اجرای رسیدگی و دادرسی هستند.

 

گفتنی است، در پایان از قضات نمونه  و بسیجیان فعال دادگستری بروجرد تجلیل به عمل آمد./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات