۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۵۹۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حراست از دستاوردهای شهدای هفتم تیر از ملزومات تداوم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان این که خون شهدای هفتم تیر نظام اسلامی را بیمه کرد، گفت: اکنون نیز حراست از دستاوردهای این شهدا از ملزومات تداوم انقلاب است.
حجت الاسلام سالاري - نشست گراميداشت شهداي هفتم تير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دومین نشست ستاد گرامیداشت هفتم تیر استان، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، اظهار کرد: شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دست گروهک منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 60 ضایعه بزرگی برای انقلاب و نظام اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: در آن موقعیت حساس و در شرایطی که جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب هنوز آن چنان نظام مند نشده بود و غالب کارها روی اشخاص و چهره ها اداره می شد، شهادت 72 تن از بهترین یاران انقلاب بسیار سنگین بود و شربه مهلکی به پیکره نظام وارد کرد.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: با وجود این امام خمینی(ره) ضایعه مزبور را به خوبی مدیریت کرد و با عدم توقف کارها، دشمنان عملا از رسیدن به هدف شوم خود باز ماندند.

 

وی اظهار کرد: دشمنان کوردل گمان می کردند در پی ترور مسؤولان ارشد کشور که در جلسه حزب جمهوری اسلامی شرکت داشتند اوضاع کشور به هم ریخته و انقلاب اسلامی از بین می رود اما به کوری چشم آنها انقلاب اسلامی پایدارتر شد و کوچک ترین تزلزلی در ارکان نظام و مدیریت انقلاب اسلامی به وجود نیامد.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بعد از وقوع این حادثه فورا رییس جدید قوه قضاییه را معرفی کرده و نمایندگان مجروح در این حادثه نیز بلافاصله برای از رسمیت نیفتادن مجلس شورای اسلامی با ویلچر در جلسات مجلس حاضر شده و اجازه ندادند روند مملکت دچار نقصان شود.

 

به گفته وی شهادت شهید بهشتی و یاران انقلاب اگر چه بسیار تلخ بود اما مظلومیت شهدا و حقانیت راه آنها را به تمام دنیا اثبات کرد به گونه ای که خون شهدای هفتم تیر انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرد.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان این که ترور کور شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، مظلومیت شهید بهشتی و یارانش و نقش آنها را در پی ریزی بنای مستحکم انقلاب و نظام اسلامی را روشن ساخت، تصریح کرد: اکنون نیز برگزاری مراسمات گرامیداشت هفتم تیر، در واقع پایداری و ماندگاری راه و آرمان امام خمینی(ره) و همه شهدای انقلاب از جمله شهدای هفتم تیر را نشان می دهد.

 

وی با بیان این که حراست از دستاوردهای شهدای هفتم تیر از ملزومات تداوم انقلاب است، اظهار کرد: امروز همه وظیفه دارند برای حفظ اهداف و تداوم آرمان های شهدای انقلاب و اسلام تلاش کنند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده به منظور گرامیداشت شهدای هفتم تیر در استان، اظهار کرد: به این منظور 500 برنامه فرهنگی و انقلابی در 500 نقطه شهری و روستایی استان در مساجد و تکایا با حضور گسترده مردم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به این که به مناسبت هفتم تیرماه سه برنامه ویژه و محوری در استان برنامه ریزی شده است، افزود: محوری ترین برنامه بزرگداشت شهدای هفتم تیر، همزمان با این روز در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با سخنرانی محمدرضا باهنر، نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی با یادآوری این که در حادثه هفتم تیرماه سال 1360 دو مسؤول اهل خراسان شمالی نیز به شهادت رسیدند، اضافه کرد: به همین دلیل ششم تیرماه مراسم بزرگداشت شهید طیبی از شهدای هفت تیر خراسان شمالی در اسفراین با حضور و سخنرانی حجت اسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

به گفته وی همچنین مراسم گرامیداشت شهید صادقی از شهدای هفت تیر گرمه نیز در این شهرستان با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات