۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۶۹۶۷۶
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

تقوا و خداترسی ملاک نزدیکی انسان به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به این که 60 آیه از سوره انعام در رابطه با کفاری است که از پیامبر اسلام(ص) سؤالاتی می پرسیدند که از منطق برخوردار نبود، گفت: ملاک نزدیکی انسان به خداوند ثروت، امکانات و فقر نیست، بلکه تقوا و خدا ترسی است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه چهارشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از امام صادق(ع) روایت است کسی که قرآن را قرائت کند، خداوند قرآن را با گوشت و پوست او آمیخته می کند.

 

وی افزود: بخشی از آیات جزء هفتم در سوره مائده در رابطه با شراب و قمار است که به عنوان بلای جانسوز بشریت و منحرف کننده انسان از مسیر مستقیم عمل می کنند، از این رو در این سوره آمده است شراب و قمار و آنچه شبیه به اینها است، از امور شیطان است و انسان باید از اینها دوری کند تا رستگار شود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که قمار و شراب انسان را از خدا دور می کند، گفت: از امام رضا(ع) روایت است هیچ پیامبری نیست که در رابطه با حرمت شراب فتوا نداده باشد، بنابراین 124 هزار پیامبر، شراب را حرام کرده اند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: برخی به بهانه درمان درد خود به شراب روی می آورند، در حالی که پیامبر اسلام(ص) می فرماید هیچگاه در امر حرام، شفاء وجود ندارد.

 

وی با اشاره به این که در آیه هفت از سوره مائده آمده است کسانی که به خدا ایمان دارند مواظب باشند تا خود را از دست ندهند، چرا که برخی خود را بادیگران مقایسه می کنند و وضعیت ظاهر و مادی آن ها را مدنظر قرار می دهند.

 

به گفته وی، قرائت سوره انعام از ثواب بسیاری برخوردار است، چرا که در زمان نازل شدن آیات این سوره، 70 هزار فرشته این سوره را بدرقه کردند و در روایتی دیگر قرائت سوره انعام را شامل درخواست استغفار 70 هزار فرشته برای قاری آن دانسته اند.

 

حجت الاسلام عباسی با سفارش به تأمل در آیات قرآن، گفت: قرآن کریم کسانی را که از آیات قرآن روی گرداندند، آیات قرآن را تکذیب کردند و آن را به استهزاء گرفته اند را انسان های گمراه عنوان می کند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که 60 آیه از سوره انعام در رابطه با کفاری است که از پیامبر اسلام(ص) سؤالاتی می پرسیدند که از منطق برخوردار نبود، گفت: ملاک نزدیکی انسان به خداوند ثروت، امکانات و فقر نیست، بلکه تقوا و خدا ترسی است.

 

به گفته وی، خداوند برخی را با پول امتحان می کند که در این ماه با فضیلت شاهد این هستیم که افراد به فقرا اطعام می دهند و برخی نیز سفره های رنگارنگی را برپا می کنند که فقط متمکنین بر سر آن سفر حاضر هستند.

 

وی با اشاره به این که اطعام دادن به فقرا موجب خوشحالی خداوند می شود، گفت: آنچه در خشکی و دریاها است خدا از آن آگاه است و هیچ چیزی از بین نمی‌رود تا اراده خداوند بر آن باشد.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: در آیه 108 از سوره انعام آمده است هیچ وقت مؤمنان نباید به یکدیگر ناسزا بگویند و حتی به بت های مشرکین نیز فحش بدهند، از این رو در روایت است که امام علی(ع) اطرافیان خود را از ناسزاگویی به دشمنان خود نهی می کند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان انتقاد به دشمنان را مجاز دانست و گفت: انتقاد از دیگران موجب اصلاح آنها می شود، اما ناسزاگویی موجب جری تر شدن دشمن می شود و از طرفی ناسزاگویی روزی را کم و عمر را کوتاه می کند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات