۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۹۶۸۰
مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان:

85 مددجو در استان به کمک‌های خیران امید دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر 85 مددجو در استان به کمک‌های خیران امید دارند، گفت: از ابتدای سال 93 تا کنون 110 زندانی که بدهی مالی داشته و یا مرتکب جرایم غیرعمد شده بودند آزاد شدند.
حجت الاسلام ابراهيم حميدي، مديرکل دادگستري سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان، شب گذشته در جشن گلریزان ستاد دیه سیستان و بلوچستان که در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: همانطور که مشخص است، ستاد دیه یک تشکیلات کاملا مردمی است که خیران در قالب آن با مشارکت خود امری خداپسندانه را رقم می‌زنند.

 

وی ادامه داد: باید از کسانی که در طول سالیان گذشته مشغول خدمت در ستاد دیه بوده‌اند و همت بلندی برای آزادی زندانیان غیرعمد داشتند، تقدیر شود همچنین از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار که نقش پررنگی در توجیه مسؤولان استان در خصوص نقش ستاد دیه ایفا کردند تشکر می‌کنیم.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: بسیاری از خیران نیز حتی نمی‌خواهند که نامی از آنان برده شود، به طور ناشناس کمک‌های خود را عرضه می‌کنند.

 

وی با اشاره به عملکرد 15 ماه گذشته ستاد دیه سیستان و بلوچستان، افزود: از ابتدای سال 93 تا کنون 110 زندانی که بدهی مالی داشته و یا مرتکب جرایم غیرعمد شده بودند آزاد شدند که مبلغ بدهی این افراد 11 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

 

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: از این مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون تومان شامل گذشت شکات بوده و 660 میلیون تومان نیز از طریق تسهیلات و یا خانواده‌های زندانیان اخذ شده است علاوه بر اینها در جشن‌های گلریزان پنج میلیارد و 400 میلیون تومان به زندانیان مساعدت شد.

 

وی در خصوص برنامه‌های سال گذشته ستاد دیه استان، اظهار داشت: در ماه رمضان سال گذشته در 15 شهرستان جشن گلریزان برگزار شد که خیرین جمعا یک میلیارد و 200 میلیون تومان متعهد شدند اما بخشی از این مبلغ تحقق یافت لذا از خیرین تقاضا داریم که مبالغ متعهد شده را به حساب ستاد دیه واریز کنند.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جشن گلریزان امسال در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد کما اینکه در شهرستان‌های خاش و میرجاوه با برگزاری این جشن‌ها به ترتیب 65 و 35 میلیون تومان کمک صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 مددجو در استان به کمک‌های خیرین امید دارند؛ گفت: از این تعداد، 18 نفر مربوط به تصادفات منجر به فوت، 12 نفر مربوط به تصادفات منجر به جرح، 26 نفر مربوط به مهریه، 21 نفر و 11 نفر گرفتاران نفقه بوده که در انتظار نیت پاک خیران هستند./831/پ203/ب4

ارسال نظرات