۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۲۶۹۶۸۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

همکاری مردم در امور خیر برای اصلاح جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مولوی سلامی گفت: همه مردم باید سعی کنند در امور خیر با هم همکاری کنند؛ زیرا افزون بر بهره‌مندی از اجر اخروی، در اصلاح جامعه و تربیت اجتماعی همچنین جلوگیری از فساد نقش خواهند داشت.
مولوي سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جشن گلریزان ستاد دیه سیستان و بلوچستان که در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: هدف برگزاری این جشن بسیار والا و ارزشمند است چراکه کمک و دستگیری از دیگران امری درخور ارزش است.

 

وی افزود: در آموزه‌های دین اسلام پس از نماز نسبت به هیچ موضوعی مانند "انفاق فی سبیل الله" سفارش نشده است.

 

مولوی سلامی با اشاره به آیات سوره مبارکه انسان، بیان کرد: در این سوره خداوند الطافی را که برای انفاق کنندگان در نظر گرفته، برمی‌شمارد می‌فرماید اهل بهشت از آن جهت در بهشت از مزایای ارزشمندی برخوردار می‌شوند که دیگران را اطعام می‌کنند این آیه، آیه‌ای است که بسیاری از مفسرین شأن نزول خاص آن را برای حضرت زهرا(س) دانسته‌اند.

 

وی ادامه داد: در آیه "وَ یُطعِمون الطَعامَ علی حُبِه مِسکینا و یَتیما و أسیرا" منظور از طعام، تنها غذا نیست بلکه انواع کمک‌ها را در بر می‌گیرد ضمن اینکه بسیاری از مفسران "حُبه" را به معنای نیاز داشتن تفسیر کرده‌اند از این رو آیه بیان می‌دارد که از آنچه به آن نیاز دارید و آن را دوست می‌دارید، انفاق کنید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انفاق برای یتیم و مسکین امری معمولی است اما برای اسرا دو مصداق دارد اولا کسانی که مجرم نیستند و اشتباهی به زندان رفته‌اند و ثانیا کسانی که مجرم هستند اما نیاز به کمک دارند؛ یعنی افرادی که مظلوم یا نیازمند هستند.

 

وی ویژگی‌های خیرین اشاره و عنوان کرد: افرادی که به آزادی زندانیان کمک می‌کنند در واقع به بیت المال کمک کرده‌اند؛ زیرا بیت المال نمی‌تواند زمینه آزادی همه مجرمین را فراهم نماید خیرین انتظار پاداش از هیچ کس جز خدا را ندارند و از عذاب روز قیامت می‌ترسند خداوند نیز به دلیل انجام اعمال خداپسندانه به آنان آسایش و رفاه می‌بخشد.

 

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: همه مردم باید سعی کنند در امور خیر با هم همکاری کنند؛ زیرا افزون بر بهره‌مندی از اجر اخروی، در اصلاح جامعه و تربیت اجتماعی و همچنین جلوگیری از فساد نقش خواهند داشت./831/پ202/ب4

ارسال نظرات