۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۶۹۶۸۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

کمک به آزادی زندانیان، هویت الهی دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی کمک به آزادی زندانیان را فارغ از نگاه‌های قومی و مذهبی دانست و گفت: جشن‌هایی که برای آزادی زندانیان برگزار می‌شود نگاه والاتر و برتری با عنوان نگاه و هویت الهی دارد.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شب گذشته در جشن گلریزان ستاد دیه سیستان و بلوچستان که در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: لقب فردای ما انسان‌ها در گرو عملکرد امروز ما خواهد بود.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم فرمودند برای ذات اقدس ربوبی بندگانی وجود دارند که حاکمان بهشت خواهند شد اما این بندگان چه کسانی هستند؟! پیران، جوانان، مردان و یا زنان کدام یک را شامل می‌شوند؟! در ادامه آمده است که افرادی که از مؤمنان دستگیری کنند شایسته چنین مقامی هستند و ربطی به جنس و سن ندارد.

 

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: ما در جمع کسانی هستیم که افتخار حکمرانی بر بهشت را دارند شما به دلیل عملی که انجام داده‌اید، از سوی خداوند قدردانی خواهید شد.

 

وی با اشاره به صفت فتاحیت خداوند، تصریح کرد: شما خیران بزرگوار دور هم جمع شده‌اید تا جزء مقربین درگاه خدای فتاح باشید و به کسانی که توانایی مالی برای آزادی خود ندارند مساعدت کنید تا خداوند نیز دست شما را بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان کمک به زندانیان را فارغ از نگاه‌های قومی و مذهبی دانست و افزود: جشن‌هایی که برای آزادی زندانیان برگزار می‌شود نگاه والاتر و برتری با عنوان نگاه الهی و هویت الهی دارد این هویت سبب تقرب به صفات خداوند می‌شود و در اینجا آن صفت فتاحیت است.

 

وی اشاره کرد: پیامبر اکرم فرمود هرکس که شب را به صبح برساند اما همتی برای گره گشایی از کار مردم نداشته باشد مسلمان نیست شما با همت خود فریاد "کنا مسلمین" را سر داده‌اید که این شعار، اهتمام به مساعدت دیگران را در بر دارد.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، اظهار داشت: ایشان فرمودند هرکس در حالی که توانایی مالی و معنوی برای کمک به دیگران داشته باشد و از این کار امتناع ورزد در قیامت دستانش بر گردن او بسته می‌شود به حساب همه افراد رسیدگی می‌شود اما او متحیر و آویزان خواهند ماند؛ یزرا در دنیا به فکر کسی نبود./831/پ202/ب4

ارسال نظرات