۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۲۶۹۶۸۸
حجت الاسلام پناهیان:

مدیریت نکردن علایق سبب تغییر آنها از سوی دیگران می شود

خبررگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت مدیریت علایق انسان‌ها، گفت: اگر انسان علایق خود را مدیریت نکند تمایلات او را دیگران تغییر خواهند داد.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در جلسه سخنرانی با موضوع «تنها مسیر زندگی بهتر» که شامگاه چهارشنبه در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد با بیان اینکه زندگی بهتر باید از تعریف زندگی نشأت بگیرد، گفت: وجود انسان و زندگی او بسیار با عظمت است، باید یادآور شویم زندگی مدیریت علایق برتر، تلاش و مبارزه برای رسیدن به آن و تسلیم شدن به محدودیت ها در بستر مقدرات الهی است.


وی افزود: اگر انسان علایق خود را مدیریت نکند تمایلات او را دیگران تغییر خواهند داد به‌طور مثال رسانه‌ها در کشور‌های غربی علایق مردم را مدیریت می کنند.

 

لزوم استفاده از علم و آگاهی برای انتخاب تمایلات


حجت الاسلام پناهیان با اشاره به وجود تعابیری همچون معرفت، علم و آگاهی در زندگی انسان، ابراز داشت: انسان برای انتخاب تمایلات خود باید از علم، عقل و آگاهی خود استفاده کند، زندگی فرآیندی برای فهمیدن است، ما برای فهمیدن برخی از مفاهیم عالی در هستی به دنیا آمده و اتفاقات زندگی را طی می‌کنیم تا به درک برخی مسایل برسیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: راهی جز زندگی کردن برای رسیدن به معارف عالی وجود ندارد، باید سوال شود انسان در زندگی به چه فهمی باید برسد؟ وقتی پیچیدگی خلقت دیده می‌شود این سوال مطرح می شود که خداوند چرا هستی را آفریده است؟ کل عالم هستی برای فهم چه چیری خلق شده است؟ انسان برای فهمیدن چه حقایقی در عالم آفریده شده است؟

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فهم عمیق انسان‌ها، تصریح کرد: انسان می تواند مسایل زیادی را درک کند که ملائکه از فهمیدن آن‌ها عاجزند، در زندگی بهتر فهم عمیق اتفاق می افتد، جوانان در دفاع مقدس به فهم بسیار عمیقی رسیدند، امام راحل(ره) از وصیت نامه آنان چیزهایی می فهمیدند که دیگران درک نمی کردند.


وی افزود: بنابر تعبیر امیرمومنان(ع)، پیامبران آمده‌اند تا مفاهیم گرانبهای عقول مردم را شکوفا کنند./811/پ202/ب4

ارسال نظرات