۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۹۷۴۵
با حضور وزیر ارشاد؛

مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ششم تیر با حضور وزیر ارشاد در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
سعيد سرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز چهارم تیر در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دهمین نمایشگاه بین المللی  قرآن و عترت مشهد گفت: ستاد نمایشگاه قرآن از دی ماه سال گذشته در معاونت قرآن و عترت با فعال شدن کمیته های اجرایی آغاز به کار کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حضور می‌یابد، اظهار کرد: همچنین محفل بزرگ قرآنی با حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم مشهد و تلاوت قاریان بین‌المللی ایران و مصر و عراق هم در این مراسم برگزار می شود.

 

مشارکت 30 دستگاه اجرایی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

وی با بیان این که قرار بود این نمایشگاه هفت روزه باشد، تصریح کرد: با توجه به درخواست مسؤولان و استقبال بی‌نظیر مردم در سال‌های گذشته، سه روز به ایام برگزاری نمایشگاه اضافه کردیم که این دوره از ششم تا 16تیرماه برگزار خواهد شد.

 

سرابی با اشاره به اینکه برای برگزاری این نمایشگاه 30 دستگاه اجرایی حضور دارند، همچنین پنج میهمان خارجی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به صورت رایگان به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اختصاص یافته است.  

 

وی با بیان این که نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بعد از تهران بزرگ‌ترین نمایشگاه قرآنی در کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: همجواری با مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و قرار گرفتن زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در ماه مبارک رمضان و تقارن آن با شب‌های قدر، از مزیت‌های این نمایشگاه است.

 

سرابی همراهی و همکاری بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف را یکی دیگر از مزیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد دانست و در ادامه با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 از سوی آیسسکو، از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده در این راستا و تشکیل ستادی با محوریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری استاندار خراسان رضوی خبر داد.

 

وی آمار بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در سال گذشته را 250 هزار و آمار تردد را 360 هزار تردد اعلام کرد و در پایان، از استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای همکاری در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت قرار داده‌اند، تشکر کرد.

 

تدوین برنامه های جامع قرآنی سال 2017

سرابی درادامه با بیان این که خراسان رضوی در بین پنج استان منتخب در فعالیت های قرانی، رتبه اول را کسب کرد، گفت: این موضوع که استان خراسان رضوی به عنوان استان برگزیده انتخاب شد از نقاط برجسته فعالیت های قرآنی در استان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه از سامان بخشی به حوزه های تخصصی در نمایشگاه امسال خبر داد و اظهار داشت: برای بخش هنری کمیته مستقلی تشکیل شده است و بخش آموزشی و پژوهشی نمایشگاه هم بر عهده آموزش و پرورش و دانشگاه ها است.

 

وی با بیان این که کمیته قرآنی در راستای ساماندهی فعالیت های قرآنی در سال 2017 تشکیل شده است، بیان داشت: در واقع هدف این کمیته تدوین برنامه های جامع قرآنی سال 2017 است./934/پ202/ب4

ارسال نظرات