۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۹۷۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد؛

رعایت عدالت انتظار رهبری و مردم از قوه قضائیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که مسأله رعایت عدالت در دادسراها و دادگستری ها بیشتر از هر نهادی مورد انتظار مردم و رهبر معظم انقلاب است، گفت: قوه قضائیه مجری عدالت در جامعه باشد.
حضور امام جمعه اروميه در مراسم قوه قضائيه حضور امام جمعه اروميه در مراسم قوه قضائيه  مراسم قوه قضائيه امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در دادگستری کل این استان برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین مسأله در قوه قضائیه مطالبات مردم از این قوه است چنان چه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مسأله رعایت عدالت در جامعه به ویژه قوه قضائیه را مورد تاکید قرار داده و فرمودند؛ "اگر عدالت رعایت شود بسیاری از مشکلات در جامعه حل می شود".

 

وی اظهار داشت: مسأله رعایت عدالت در دادسراها و دادگستری ها بیشتر از هر نهادی مورد انتظار مردم و مقام معظم رهبری است و مردم عدل و داد را از دادگستری ها مطالبه می کنند و همانطور که از نام این نهاد پیدا است باید قوه قضائیه مجری عدالت در جامعه باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، امام علی(ع) را بارزترین و بهترین الگوی عملی برای قضات و اعضای قوه قضائیه دانست و گفت: امیر مومنان تجسم عینی عدل و عدالت است و بهترین الگو و سرمشق برای هر کسی که بخواهد راه عدالت خواهی را در پیش گیرد به ویژه اعضا قوه قضائیه و دادگستری ها.

 

وی به نوع برخورد امام اول شیعیان(ع) در مواجه با برادر خویش اشاره کرد و ادامه داد: وقتی برادر نابینای حضرت که در تنگانای کامل معیشتی قرار داشت و از ایشان طلب پرداخت حق بیشتری از بیت المال مسلمین را مطالبه کرد امام(ع) با آهن گداخته پاسخ ایشان را دادند و فرمودند؛ "هنگامی که تو در برابر این قطعه آهنی که گداخته شده به دست بشر است را تاب نمی آوری چگونه من بر آتشی که خدای قهار و جبار برای گنهکاران مهیا کرده است تاب آورم".

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مشکلاتی که دستگاه قضائی با آن مواجه هستند اشاره و عنوان کرد: دستگاه قضائی کار شاقی را انجام می دهند و با مشکلات زیادی مواجه هستند از این رو آنچه که در امر قضاوت می کنند یک کار جهادی است که باید قدر دانسته شود.

 

رمضان فرصت مناسبی برای تقرب به درگاه الهی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه بسیار عظیم و مغتنمی است تا بتوانیم خود را به درگاه الهی نزدیک کرده و از فیوضات بی حد آن بهره مند شویم.

 

وی افزود: بالاترین سرمایه یک انسان عمر او است که زود از دستش خارج می شود، این عمر به اندازه ای ارزشمند است که اگر کسی از ما دچار بیماری یا مشکلی شود که حیات او را تهدید می کند همه سرمایه خود را برای بهبودی و یا خلاصی از مشکل می پردازد تا مدتی بیشتر در این جهان فانی زندگی کند.

 

امام جمعه ارومیه راه نجات حقیقی انسان را چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی از فرامین خدای مقتدر دانست و گفت: کسانی به ساحل نجات ابدی می رسند که این سرمایه عظیم عمر را قدر دانسته و از آن در مسیر درستی که همان مسیر پیروی از حق است به کار برند.

 

وی به داستانی از بهلول اشاره و اضافه کرد: در این داستان نقل شده است که روزی بهلول برسر پلی نشسته و مقداری جواهر در اختیار داشت که یکی یکی آن ها را در آب انداخته و از صدای برخورد آن ها با آب لذت می برد، فردی به او گفت؛ آنچه در آب می اندازی جواهر و گرانقدر است و تو کار عاقلانه ای نمی کنی، بهلول در جواب گفت: شما چیز گرانتری را بی آنکه هیچ استفاده و لذتی از آن ببرید دور می ریزید و آن عمر شما است که به مراتب از این جواهرات ارزشمندتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ایام ماه مبارک رمضان را از با ارزش ترین لحظات عمر هر انسانی دانست و گفت: در این ایام که خواب و نفس کشیدن انسان مومن عبادت است باید نهایت استفاده را از آن ببریم تا مورد رحمت و غفران الهی قرار گیریم.

 

وی ادامه داد: در روایت است که بدبخت و شقی کسی است که در ماه مبارک رمضان نتواند خود را به مرحله جلب رضایت و مغفرت الهی برساند و توجه الطاف الهی را به خود جلب کند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات