۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۶۹۷۸۲

مصلای امام خمینی تبریز تا دو سال آینده به بهره‌برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) گفت: اگر اعتبار مالی و شرایط نوسازی بافت فرسوده ارک و چهارراه شریعتی زودتر تسریع یابد؛ تا دو سال آینده، شاهد اتمام پروژه خواهیم بود.
مراحل ساخت مصلاي حضرت امام خميني تبريز مراحل ساخت مصلاي حضرت امام خميني تبريز مراحل ساخت مصلاي حضرت امام خميني تبريز

حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که پروژه احداث مصلای تبریز تلفیقی از زیباترین معماری‌های اسلامی و مدرن است، اظهار داشت: تمام مصلاهای کشور زیبا هستند؛ اما مصلای امام خمینی تبریز، مجموعه باشکوهی است که از هر دوحیث زیبایی و استحکام، بی نظیر است.

 


وی ادامه داد: سعی کردیم در کنار معماری قدیمی ارک با قدمت 800 ساله، معماری نوین ایرانی اسلامی را نیز ارائه دهیم تا امکان مقایسه زیبایی و شکوه دو بنا، برای نسل های آتی فراهم شود. مصلای امام خمینی تبریز، با مساحت 75 هزار متر مربع و گنجایش 60 هزار نفر، دارای دو طبقه مجزا برای اقامه نماز و دو طبقه زیرزمینی، برای پوشش فعالیت های فرهنگی مصلی در نظر گرفته شده است.

 


مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) افزود: همچنین، به منظور آرامش نمازگزاران و حفظ نظم مصلا، یک واحد مهدکودک مجهز نیز در نظر گرفته شده که فعالیت آن، رایگان بوده و مسؤولیت نگهداری کودکان والدین شرکت کننده در نماز جمعه را بر عهده می گیرد.

 


وی با بیان این که «تمام اصول ایمنی و زیباشناسی لازم برای مجموعه مصلی رعایت شده است» تصریح کرد: جزئی ترین امور مصلا از قبیل همرنگ بودن فرش با دیوار، رنگ و شدت سیستم روشنایی مصلی، سیستم‌های صوتی و تصویری، هنرهای اسلامی در آرایش و تجهیز داخل، تطابق ساختار و رنگ درها و پنجره ها به گونه ای در نظر گرفته شده است که افزون بر اصول ایمنی و معماری، شاهد فضای آرامش بخش معنوی در مصلی باشیم.

 


حجت الاسلام محمدی با اشاره به محل بودجه احداث پروژه مصلای تبریز افزود: مصلای تبریز، دارای موقوفاتی است که از محل فروش آن ها، اعتبار مالی لازم برای ساخت پروژه تامین می شود و در روند ساختن مصلای تبریز، هیچ کمکی از دولت یا شهرداری نگرفته ایم.

 


وی امور خیریه را بخش مهمی از فعالیت بنیاد مصلای تبریز دانست و گفت: هم اکنون بیش از 700 نیازمند، که با مشکلات معیشتی و درمانی مواجهند؛ تحت پوشش امور خیریه این بنیاد قرار دارند، حتی برخی از این افراد که دارای پرونده هایی در دادگاه های استان بوده و توانایی احقاق حقوق خود را ندارند؛ از مشاوره های حقوقی و قضایی بنیاد، برخوردار می شوند.

 


مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) در مورد زمان دقیق تکمیل و بهره برداری کامل از مصلای بزرگ تبریز گفت: اگر اعتبار مالی و شرایط تخلیه و نوسازی بافت فرسوده ارک و چهارراه شریعتی زودتر تسریع بیابد؛ تا دو سال آینده، شاهد اتمام پروژه خواهیم بود./853/ت302/ب4

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایدین تقی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
ببخشید الان مصلی تبریز افتتاح شده است یا کسی می تواند از داخل باز دید کند.
0
0