۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۷۹۱
امام جمعه اردل:

دین، سپر جوانان در برابر هجمه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردل بهره‌گیری از تعالیم دین اسلام را مهم‌ترین راهکار مقابله و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دانست و متذکر شد: جذب جوانان به دین و امور مذهبی می‌تواند آن‌ها را در برابر هجمه‌های دشمن مصون نگاه دارد.
سلمان پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام موسی سلمان پور، امام جمعه شهرستان اردل، عصر امروز در جمع کارشناسان فرهنگی این شهرستان، با اشاره به تهدیدهایی که از سوی دشمن متوجه جوانان کشور می شود، تصریح کرد: دشمن همواره با توسل به ابزارهای گوناگون درصدد ضربه زدن به نسل جوان کشور است که اعتیاد به مواد مخدر در رأس همه این تهدیدها قرار دارد.

 

وی با تأکید بر این که باید راهکارهای مقابله با این تهدیدها شناسایی و به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: مواد مخدر ابزاری است که دشمن از آن برای نابود کردن هویت انسانی و برهم زدن زندگی جوانان و خانواده های ایرانی استفاده می کند.

 

امام جمعه اردل با تأکید بر ضرورت توجه جدی مسؤولان فرهنگی به این معضل اجتماعی، کار فرهنگی را در رأس همه برنامه های بازدارنده دانست و افزود: باید با کار فرهنگی جوانان را نسبت به آفت های خانمان سوز مصرف مواد مخدر آگاه کرد و این رسالت امروز متولیان امور فرهنگی است.


این مقام مسؤول با تأکید بر این که در حال حاضر باید فرهنگ انزجار از مواد مخدر در بین مردم نهادینه شود، ابراز داشت: مردم باید از مواد مخدر نفرت پیدا کنند و برای این کار همه دستگاه های اجرایی باید احساس وظیفه کنند و وارد میدان عمل شوند.

 

حجت الاسلام سلمان پور با تأکید بر این که فعالیت های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد هزینه کمتری نسبت به درمان دارد، اظهار داشت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم در زمینه اعتیاد به مواد مخدر کار فرهنگی گسترده در بین مردم انجام دهیم و این بزرگ ترین خسران برای جامعه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل، بهره‌گیری از تعالیم دین اسلام را مهم‌ترین راهکار مقابله و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دانست و متذکر شد: جذب جوانان به دین و امور مذهبی می‌تواند آن‌ها را در برابر هجمه‌های دشمن مصون نگاه دارد.


امام جمعه اردل، سوق دادن جوانان به سمت مساجد و نشاندن آن ها بر سر سفره دین و اهل بیت(ع) را در پیشگیری از انحراف جوانان خصوصا در مقوله اعتیاد به مواد مخدر بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر جوان ارتباطش را با مسجد قطع نکند و به طور مستمر در برنامه های فرهنگی مسجد شرکت کند؛ به یقین به سمت مواد مخدر و سایر انحرافات نمی رود.

 

این مقام مسؤول، عدم توجه به اوقات فراغت جوانان و بی توجهی و نداشتن برنامه ریزی برای تفریحات این قشر و همچنین عوامل اقتصادی همچون فقر و بیکاری را از عوامل مهم گرایش به سمت مواد مخدر دانست و افزود: ما بر این باور هستیم از آنجا که اعتیاد همه ابعاد جسمی، روحی و اجتماعی یک فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پیشگیری از آن وظیفه اجتماعی و همگانی و نیازمند یک عزم جهادی است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات