۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۶۹۸۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

گناه موجب نا آرامی در زندگی می‌شود

خبر گذاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار زیان بار نبود آرامش در متن خانه و خانواده، گفت: ریشه تمام آرامش ها خداوند رحمان است.
حجت الاسلام حيدري کاشاني حيدري کاشاني حجت الاسلام حيدري کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مراسم سخنرانی هشتمین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، با اشاره به آثار زیان بار نبود آرامش در متن خانه و خانواده، گفت: ریشه تمام آرامش ها خداوند رحمان است.
 
وی در ادامه با اشاره به انواع آرامش، تصریح کرد: ما در زندگی نیاز به آرامش عارفانه، ذاکرانه و مناجاتی داریم.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گمشده اصلی انسان آرامش است، گفت: زمینه اصلی آرامش عارفانه، رفتارها و افکار خدایی است و اعمال ما باید براساس خواسته خدا باشد.
 
وی افزود: با دعا و مناجات می توان یک سپر مقابله با شیطان ساخت و عامل اصلی بی قراری ها و ناسازگاری ها را از زندگی حذف کرد.
 
این کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: براساس روایات اهل البیت ما باید با خضوع، خشوع  و تضرع به درگاه خدا، آرامش ذاکرانه به دست بیاوریم و به آرامش حقیقی برسیم.
 
وی ابراز داشت: سبب اصلی نا آرامی ها گناهان ماست و با استغفار می توان این ریشه را از بین برد.
 
این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اهمیت استغفار، گفت: استغفار می تواند به فاصله شرق از غرب شیطان را از انسان دور کند و سبب محبوبیت ما نزد خدا شود.
 
مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور با اشاره به احادیث اهل البیت، گفت: روزه، صدقه، حب خدا و توبه صورت شیطان را سیاه می کند و حیات او را قطع خواهد کرد.
 
وی به بیان آثار توبه و استغفار پرداخت و گفت: جذب روزی و همراهی با امامان در دنیا و آخرت مهم ترین آثار توبه هستند و ما باید از این لطف و عنایت الهی استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان با بیان اهمیت نماز استغفار، گفت: براساس روایات، اگر انسان در کار خود پریشانی، سختی و تنگی می بیند باید به نماز استغفار روی بیاورد و از خدای متعال طلب روزی و آرامش کند.   
 
لازم به ذکر است کیفیت نماز استغفار دو رکعت و در هر رکعت هفتاد و پنج مرتبه ذکر «استغفر الله ربی و اتوب الیه» براساس نماز جعفر طیار است.
 
در خلال این مراسم کتابچه تا بهشت آرامش با موضوع عوامل ایجاد آرامش براساس بیانات استاد حیدری کاشانی، در اختیار مومنان گذاشته شد./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات