۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۶۹۸۳۱
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

فضای مجازی؛ فتنه ای برای سلب اعتماد زن و شوهر

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: متأسفانه شیاطین با استفاده از گوشی های همراه و فضاهای مجازی اقدام به سلب اعتماد زن و شوهر به یکدیگر کرده اند و برخی از امکانات امروزی سوء استفاده کرده و با بستن تهمت به زن یا مردی سبب از هم پاشیدن خانواده ای می شوند.
حجت الاسلام مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امروز در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: مردان در خانواده ولایت دارند که باید با سه اصل محبت، عدالت و سخاوت این جایگاه را در کانون خانواده حفظ کنند.

 

وی تصریح کرد: سرپرستى و ریاست مرد در خانواده، به معنای زورگویى و استبدادگرى نیست و مرد نباید از این موقعیت سوء استفاده کند، بلکه این سرپرستى به معنای حمایت و مدیریت صحیح خانواده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به وظایف زنان برای ایجاد فضایی دینی در خانواده عنوان کرد: خداوند صفت «قانتات» را در برابر «قوامون» برای زنان به کار برده است که به معنی فرمانبرداری و اطاعت از مرد است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: قرآن کریم صالحات و محافظات را نیز درباره زنان به کار برده است یعنی زنان عفیف و پاک دامن همچنین محافظ مال و آبروی همسر و فرزندان خویش باشند.

 

اصول شیرین سازی خانواده

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگر فضای خانواده فضایی محبت آمیز و شیرین باشد، زن و شوهر و سایر اعضای خانواده تمایل به حضور در خانه و دورهم بودن دارند و از منزل گریزان نیستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: همه افراد با هدف کار و اشتغال در خیابان ها نیستند، بلکه درصدی از آنان برای فرار از فضای نامطلوب خانه ساعت ها بیرون هستند در صورتی که اگر کانون خانواده ها شیرین شود این جمعیت و شلوغی از خیابان های شهر کاسته می شود.

 

وی با بیان راهکارهای شیرین سازی فضای خانواده عنوان کرد: شناخت زن و شوهر نسبت به هم و نسبت به فرزندان، اعتماد، صمیمیت، گذشت و پرهیز از کینه از اصول محبت آمیز و شیرین سازی زندگی است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: هر چه شناخت بیشتر شود محبت در خانواده بیشتر می شود ولی اگر زن و شوهر نسبت به یگدیگر شناخت نداشته باشند، برخلاف میل هم رفتار می کنند در واقع یکدیگر را شکنجه می دهند.

 

کارشناس دینی رسانه ملی عنوان کرد: دومین راهکار شیرین سازی زندگی بر مبنای آیات و روایات اعتماد به هم است، بی اعتمادی زن و شوهر نسبت به هم یا بی اعتمادی پدران نسبت به دختران و پسران جوان محبت را از کانون خانواده دور کند و چه بسا سبب از هم پاشیده شدن خانواده هم شود.

 

وی تصریح کرد: فلسفله تأکید قرآن کریم وجود چهار شاهد برای رابطه نامشروع دو نفر، تجسس و فضولی نکردن در اعمال هم است به طوری که حتی اگر فردی مرتکب خطایی شده نباید آن ها را ترویج کرد، همچنین درباره اعتماد زن و شوهر چنین آمده است که اگر 40 نفر بر خطای زن یا مردی شهادت دادند و خود او گفت که بی گناه است، همسرش باید حرف او را بپذیرد و شهادت آن 40 نفر را نادیده بگیرد.

 

فضاهای مجازی؛ فتنه ای برای سلب اعتماد زن و شوهر

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به فتنه های دشمن ابراز کرد: متأسفانه شیاطین با استفاده از گوشی های همراه و فضاهای مجازی اقدام به سلب اعتماد زن و شوهر به یکدیگر کرده اند؛ برخی از امکانات امروزی سوء استفاده می کنند و با بستن تهمت به زن یا مردی سبب از هم پاشیدن خانواده ای می شوند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: منظور این نیست که چشمان خود را به روی حقایق ببندید و خود را به حماقت بزنید در صورتی که احتمال جدی گناهی را در خانواده دادید، زمینه های اصلاح را فراهم کنید اما از کسی سلب اعتماد نکنید.

 

وی با بیان این که سومین اصل صمیمیت به معنای ابراز محبت است حتی نگاه محبت آمیز داشتن زن و مرد نسبت به هم ایجاد صمیمیت می کند، متذکر شد: اگر در خانواده به همسر و فرزندان خود محبت نکنید جذب محبت های کاذب بیرونی می شوند، متأسفانه پیامک ها و پیغام هایی که در فضای مجازی امروز رد وبدل می شود به دختران، پسران حتی به نوامیس ما در حال ابراز محبت هستند.

 

کارشناس دینی رسانه ملی گذشت و تغافل از خطاهای همدیگر و نسبت به یگدیگر کینه به دل نگرفتن را از دیگر اصول شیرین سازی زندگی عنوان کرد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات