۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۶۹۸۳۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

گسترش فرهنگ اسلامی جامعه در برابر آسیب های اجتماعی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: متأسفانه بستر برای آلوده شدن جوانان و نوجوانان در جامعه کنونی فراهم است و باید با گسترش برنامه های فرهنگی و اخلاقی جامعه و جوانان را در برابر آسیب های اجتماعی حفظ کنیم.
امام جمعه سرخرود

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید محمود موسوی آملی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش محمودآباد با گرامی داشت ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های معنوی این ماه ارزشمند، گفت: ماه رمضان ماه نور و برکت است که باید بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: انسان باید تلاش کند تا از این ماه نورانی بهره برداری شایسته داشته و از ظرفیت های ارزشمند آن در مسیر تعالی و تکامل قدم بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که باید فعالیت های فرهنگی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود، گفت: این امر ارزنده نیازمند تلاش های والا و شایسته ای است که باید به نحوی گرانقدر در این مسیر حرکت شود.

 

امام جمعه سرخرود با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، ادامه داد: تلاش دشمنان برای گمراهی نسل آینده ساز مملکت اسلامی است که در این راستا از همه ظرفیت های خود استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام موسوی آملی با تاکید بر این که تعلیم و تربیت از اهمیت والایی در جامعه اسلامی برخوردار است، گفت: در آیات و روایات دین مبین اسلام به این امر مهم توجه شده و تاکید بسیاری بر ترویج اخلاق اسلامی و تعلیم فرزندان آمده است.

 

وی تصریح کرد: تبلیغات ضد فرهنگی دشمن نسل جوان و آحاد جامعه را تهدید می کند و مسوولان امر باید تلاش های لازم را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) داشته باشند.

 

امام جمعه سرخرود ادامه داد: موضوع اوقات فراغت و فعالیت های فرهنگی باید همواره مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت جامعه بوده و مدیران ادارات فرهنگی در این حوزه احساس مسوولیت جدی داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه بستر برای آلوده شدن جوانان و نوجوانان در جامعه کنونی فراهم است و باید با گسترش برنامه های فرهنگی و اخلاقی جامعه و جوانان را در برابر آسیب های اجتماعی حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی آملی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: هر کس علم و دانش فراگیرد مانند کسی است که روزش روزه دارد و شب به عبادت می پردازد که به نوعی دانش آموزان به عنوان امانت الهی در اختیار ما هستند و باید از سرمایه ها و آینده سازان جامعه به خوبی محافظت کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات