۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۸۶۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ ورود پیکر مطهر شهید مدافع حرم وارد به تبریز، مستند خلوت یار با حضور روحانی خلاق تبریزی و برگزاری نمایشگاه کتاب در کلیبر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر مطهر شهید مدافع حرم ستوان یکم پاسدار شهید جوانی امروز پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی تبریز شد که با استقبال فرماندهان لشکر عاشورا،  مدیران و مسؤولان استانی آذربایجان شرقی همراه بود.


بنابر این گزارش، حدود یک ماه قبل در منطقه ادلب در شمال سوریه در مبارزه با تکفیری ها مجروح و به ایران منتقل شده بود که به دلیل عمق جراحات روز گذشته در بیمارستان بقیه الله تهران به درجه رفیع شهادت نائل شد.


گفتنی است، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید جوانی از ساعت 22 امشب الی یک بامداد در مسجد فاطمیه محله طالقانی تبریز برگزار و مراسم تشییع پیکر این مدافع حرم فردا پس از آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز برگزار خواهد شد.


مستند خلوت یار با حضور روحانی خلاق تبریزی


این مستند درباره یکی از روحانی‌های بنام شهر تبریز به نام حجت الاسلام حسین قدوسی است که مسائل دینی را به روش طنز به کودکان می‌آموزد و مساله اعتکاف نیز یکی از آموزش‌های اوست.


حجت‌الاسلام حسین قدوسی، چهره‌ آشنای نوجوانان و جوانان دهه ‌های شصت و هفتاد تبریزاست. این روحانی خلاق که با شیوه‌های منحصربه فرد و بدیع خود، آموزش دین و معارف را برای مخاطبان خود جذّاب کرده، همچنان در تدوام نوآوری های خود می کوشد و این بار به سراغ نسل جدیدی می رود.


طراحی، تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند بر عهده اکبر نیک مرد است. فرانک فرجی برنامه ریز و دستیار کارگردان « خلوت یار » است. علی قرآن خوان مدیر تصویربرداری است و حسن سلمانی نیز کار صدابرداری این اثر را انجام داده است.
ضمن این که تدوین «خلوت یار» بر عهده نادر فرجی و گوینده آن نیز محمد علی مناجاتی بوده است.


گفتنی است، این مستند یکی از مستندهای مجموعه «اعتکاف» است که در شهرهای تبریز، کاشان، بوشهر و تهران و از سوی چهار گروه کاملا متفاوت، تصویربرداری شده است و جمعه 5 تیرماه، ساعت 21 از شبکه مستند سیما پخش می شود.


فرهنگ و هنر ابزاری برای مقابله با تهدید نرم دشمنان است


علی‌اکبر صفی ‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جلسه‌ پدافند غیرعامل گفت: در حوزه فرهنگ و هنر، در راستای پدافند غیر عامل  تمامی امکانات شامل هنر، ادبیات، دین، فیلم و سینما، موسیقی، نشاط و تفریح و و نظیر آنان برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن به کارگرفته می شود.


وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در استان ها بر اساس منویات مقام معظم رهبری شکل گرفته است و تصمیم گیری در خصوص موضوعات پدافند غیر عامل استان در شورای پدافند غیر عامل انجام می شود. موضوعات تخصصی پدافند غیر عامل در استان در کارگروه تخصصی مربوطه بررسی و پی گیری می شود که مسؤولیت آن با رییس کارگروه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در راستای پدافند غیرعامل گفت: در حوزه فرهنگ و هنر، در راستای  پدافند غیر عامل  تمامی امکانات شامل هنر، ادبیات، دین، فیلم و سینما، موسیقی، نشاط و تفریح و و نظیر آنان برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن به کارگرفته می شود.


پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز رونمایی می‌شود


علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از رونمایی پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان هنر عکاسی استان در تبریز خبر داد و گفت: پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی با تاکید بر موضوع جشنواره با پس زمینه‌ فیروزه‌ای پررنگ طراحی شده که این رنگ در فرهنگ اسلامی نمادی از تقدس است.


وی افزود: همچنین بهره‌گیری از طرح فوجی از کبوتران در این پوستر که نمادی از بارگاه منور ثامن الحجج و مهربانی و رافت این امام رئوف است  جلوه‌ای ویژه به پوستر یاد شده بخشیده است. طرح یاد شده که توسط کریم زینتی از اساتید برجسته‌ی گرافیک استان ارائه شده، به چاپ رسیده و طی آئینی هفتم تیرماه جاری رونمایی خواهد شد.


محرمی گفت: جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف   اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.


برگزاری نمایشگاه کتاب در کلیبر


همزمان با ماه رمضان و در راستای توسعه و ترویج  فرهنگ و معارف  قرآنی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت قرآن  وعترت در شهرستان کلیبر برپا شد.


این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر با همکاری  کتابخانه عمومی برگزار شده و صدها عنوان کتاب علوم  قرآنی و  محصولات فرهنگی جهت استفاده علاقه‌مندان در آن به نمایش گذاشته شده است.


گفتنی است، در این نمایشگاه که از اول تا آخر ماه رمضان در محل کتابخانه عمومی خواهران شهرستان کلیبر برپاست؛ کتاب‌های قرآنی، حدیث، ادعیه، کتب دینی و مذهبی، نرم افزارهای قرآنی و فرهنگی در راستای نشر ارزش‌ها  و فرهنگ  قرآنی با 30 تا 50 درصد تخفیف  ارائه می شود./853/پ203/ب4

ارسال نظرات