۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۶۹۸۸۶
استاد حوزه علمیه:

شهید بهشتی در آگاهی بخشی جامعه نقش اساسی داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق مرکز مدیریت استان تهران گفت: شهید بهشتی به امام راحل و انقلاب بسیار وفادار بود و در آگاهی بخشی بسیار تلاش کرد به طوری که امام راحل در وصف بهشتی گفت که او یک ملت بود.
حجت الاسلام والمسلمين خسروشاهي مدير حوزه علميه تهران

حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسرو شاهی، رییس سابق حوزه های علمیه تهران، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی از شخصیت‌های نادر انقلاب که در دروس حوزوی و دانشگاهی بسیار نابغه بود همچنین موفقیت‌های زیادی را در حوزه و دانشگاه کسب کرد و از همان آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی خود را در خدمت انقلاب قرار داد.

 

وی با اشاره به فعالیت شهید بهشتی در نهضت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از همان ابتدا با شروع نهضت انقلاب اسلامی شهید بهشتی با فضا سازی به نفع انقلاب در دبیرستان قم دانش‌آموزان و در تهران دانشگاهیان را تربیت و افرادی را برای آینده انقلاب آماده می‌کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی در ادامه بیان کرد: همچنین شهید بهشتی با رعایت شان روحانیت از مبانی ذی‌طلبگی خارج نمی‌شد، به امام راحل و انقلاب بسیار وفادار بود در آگاهی بخشی بسیار تلاش کرد به طوری که امام راحل در وصف بهشتی گفت که او یک ملت بود.

 

مسؤول حوزه علمیه شیخ عبدالحسین، با اشاره به شاخصه‌های مهم شهید بهشتی، افزود: یکی از شاخصه‌های مهم شهید بهشتی دفاع از ولایت فقیه بود که در قانون اساسی از موثرترین افرادی است که از ولایت فقیه حمایت کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: تفاوت انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر در فرهنگی بودن آن است که برگرفته از فرهنگ ائمه اطهار بوده و زیربنای حکومت ما با ولایت فقیه می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی اظهار داشت: اگر ولایت فقیه در جامعه نباشد فرهنگ تشیع معنا پیدا نمی‌کند و بهشتی که خودش در فرهنگ تشیع خبره و معلم بود به همین دلیل اصل ولایت فقیه، امام راحل و انقلاب را قبول داشت.

 

رییس سابق حوزه‌های علمیه استان تهران، افزود: شهید بهشتی زمانی که نایب رییس مجلس خبرگان بود بر تبیین ولایت فقیه در قانون اساسی سهم بسزایی داشت.

 

وی در ادامه با بیان تاثیر شهادت شهید بهشتی در روند انقلاب اسلامی، گفت: شهادت بزرگانی همچون شهید بهشتی، نشان داد که سردمداران و بزرگان انقلاب فرقی با اقشار مختلف امت اسلامی ندارند و هدف آنها از شهادت حفظ انقلاب اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی در ادامه به فرمایش امام راحل که بهشتی را یک ملت خطاب کرد، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم با تعبیر (کان ابراهیم امه واحده) ابراهیم پیامبر(ع) را به مثابه یک امت می‌دانست همانطور که اگر یک امتی در صراط مستقیم باشند سبب خوشبختتی و عاقبت بخیری آن ملت است به همان میزان نیز اگر رهبر ملتی هم خوب باشد و ابراهیم‌وار زندگی و رهبری کند سبب سعادت آن امت می‌شود که شهید بهشتی به همین شکل بودند.

 

رییس سابق مرکز مدیریت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تلاش بعضی از افراد که به اسم کنسرت و موسیقی و حضور زنان در ورزشگاه‌های عمومی این است که فرهنگ تشیع را که فرهنگ نبوی است از بین ببرند در حالی که باید همه تلاش کنند تا فرهنگ شیعه را بین مردم گسترش دهند./807/ت302/ب4

ارسال نظرات