۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۶۹۹۰۵
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

تکبر مهم‌ترین عامل سقوط انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: تلاش شیطان برای وسوسه و گمراه کردن انسان ها است، از این رو مهم ترین عامل سقوط انسان، تکبر است که ابلیس گرفتار آن شد.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه پنجشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است قرآن بی نیازی است که بدون آن بی نیازی وجود ندارد و فقری نیز بعد از قرآن به وجود نمی آید، یعنی هر کس به قرآن متمسک شود و به آن پایبند باشد، هیچگاه فقیر نمی شود.

 

وی افزود: خداوند کریم در ابتدای جزء هشتم قرآن می فرماید هرکس یک حسنه در دنیا انجام دهد، ما 10 برابر برای او مزد در نظر می گیریم و هر کس یک خطا انجام دهد، برای او همان یک خطا را در نظر می گیرم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که برخی از امور خیر مشمول حسنه نیست، بیان کرد: خداوند در آیه 118 سوره اعراف به ذبح شرعی سفارش کرده است و می فرماید غذایی که به صورت شرعی ذبح نشده باشد را مصرف نکنید.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: قرآن کریم خوردن از سفره ای که نام خداوند بر آن برده نشده است را نهی کرده و امام صادق(ع) در این زمنیه می فرماید خوردن از سفره ای که در ابتدای آن بسم الله و در انتهای آن الحمدلله گفته نشود، شایسته نیست.

 

وی با اشاره به این که ذکر نام خداوند قبل از خوردن، موجب آن می شود که در روز قیامت از او در مورد آن مال پرسیده نشود، گفت: در روایات تأکید شده است هرکاری که بدون بسم الله شروع شود، به سرانجام نمی رسد و ابتر می ماند.

 

شیطان به دنبال سلب خیرخواهی از انسان است

وی یادآور شد: در سوره انعام قرآن آمده است اگر به سوی قرآن بروید، خداوند سینه شما را به سوی اسلام و خیرات باز می کند و در آیاتی دیگر در این جزء به تکبر ابلیس اشاره شده است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که شیطان به خدا سجده نکرد، گفت: تلاش شیطان برای وسوسه و گمراه کردن انسان ها است، از این رو مهم ترین عامل سقوط انسان، تکبر است که ابلیس گرفتار آن شد.

 

وی رفتار از روی تکبر را عامل سقوط دانست و گفت: کسانی که متواضع باشند، خداوند آنها را عزیز می کند، بنابراین شیطانی که 6 هزار سال عبادت کرده بود، به علت تکبر از خداوند دور شد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که شیطان هرکسی را به طرقی وسوسه می کند، گفت: انسان باید خیرخواه خود و دیگران باشد، چرا که شیطان به دنبال سلب خیرخواهی از انسان است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات