۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۹۱۱
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

علما حلقه اتصال بین اهل بیت و مؤمنان هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری گفت: با اشاره به این که علما حلقه اتصال بین اهل بیت(ع) و مومنان هستند گفت: عالم کسی است که مانند شمع می سوزد تا دیگران به خدا برسند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد مهدي ميرباقري رييس فرهنگستان علوم اسلامي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد مهدي ميرباقري رييس فرهنگستان علوم اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم پنجشنبه شب در مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت آیت الله مدنی کاشانی در مسجد و مدرسه علمیه آیت الله مدنی در بازار کاشان گفت: علم یکی از نعمت هایی است  که به خداوند به بندگان خاص خودش داده است.

 

وی با اشاره به این که علمی را که خداوند به بندگان خاص خودش می دهد یکسان نیست بلکه به اندازه اطاعت و خشوع و بندگی آنها است یاد آور شد: به هر میزان که اطاعت و بندگی و خشوع بندگانش بیشتر باشد علم آنها نیز بیشتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: خداوند به دلیل حقایق نورانی اهل بیت وائمه معصومان علم را به آنهایک جا داده است و همه معارف علم از آنها است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که علم 73 حرف است یاد آور شد: خداوند از 73 حرف علم،  72 حرف را به پیامبراکرم(ص) داده است که با دیگر انبیا از جمله حضرت آدم که 24 حرف را گرفته است قابل مقایسه نیست.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: همه عقاید و معارف نزد پیامبر اکرم(ص) جاری است و آنچه به همه انبیای الهی داده است، همه را یک جا به پیامبراکرم داده است و آنچه که به پیامبر داده است به امیر مومنان داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یاد آور شد: همه آن علوم حقایق و اسرار الهی که به  تمام و کمال نزد ائمه اطهار و ائمعه معصومان است هیچ سنخیتی با علمی که در اختیار ما قرار دارد ندارد چرا که علم آنها، علم الهی است.

 

وی با اشاره به این که همه اسرار توحید در خود امیرمومنان(ع) نهفته است افزود:  امیرمومنان خزینه علم الهی است، بنابراین علم از عبادالله است و علم الهی امانتی است که به همه کس داده نمی شود و اگربه امیر مومنان داده شده است برای این است که امین الله است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه با اشاره به این که علما حلقه اتصال بین اهل بیت(ع) و مومنان هستند گفت: عالم کسی است که مانند شمع می سوزد تا دیگران به خدا برسند.

 

شایان ذکر است، آیت الله مدنی کاشانی در سال 1340 قمری پس از تحصیلات مقدماتی و سطح درکاشان به حوزه علمیه قم مشرف و از محضر آیت الله حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم کسب فیض و اجازه اجتهاد خود را از معظم له و آیت الله آقا ضیاء الدین عراقی و آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی دریافت کرد، این عالم ربانی دارای رساله‹‹ فرائض المقلدین›› و تألیفاتی به زبان عربی و فارسی است که مورد استفاده فضلا و طلاب حوزه علمیه قراردارد.

 

لازم به توضیح است، آیت الله مدنی کاشانی در محرم الحرام سال 1321 قمری درشهرستان کاشان متولد شد و بعد از 93 سال تلاش در علوم تقوی عاقبت ظهر روز جمعه 14 ذی الحجه سال 1412 قمری، پنجم تیرماه سال1371 شمسی به دیدار معبود خود رفت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات