۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۹۳۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

روزمره گی در تبلیغ دین مانع اثرگذاری مطلوب در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره بر این که امروز باید از روزمره گی در حوزه تبلیغ دینی خارج شد، اظهار داشت: در امر تبلیغ دینی و کار فرهنگی باید از نشستن پشت میز فاصله گرفت و در کنار تبلیغ سنتی، از روش های نوین استفاده کرد چرا که دشمن امروز با شبکه های ماهواره ای و مجازی پشت خانه های ما اردو زده است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع روحانیان و مبلغان دینی بخش بندپی بابل با بیان ضرورت توجه به ذائقه هر مخاطب در امر تبلیغ دینی خاطرنشان کرد: بعضی از انسان ها را باید در ابتدا هل داد تا موتور محرکه آنها به کار بیافتد و این ماه مبارک و معطر شدن فضای معنوی جامعه بهترین فرصت برای روشن کردن جان انسان های کم بهره از معنویت است.

 

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه عبادت، بندگی و راز و نیاز با خدا یاد کرد و افزود: برخی انسان ها در ماه های دیگر سال آنقدر درگیر کار و زندگی روزمره هستند که غفلت سراسر وجودشان را می گیرد اما با اندک کاری در ماه مبارک رمضان می توان این غبار را از جانشان شست.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بندپی غربی بر لزوم تشویق مردم برای انس بیشتر و درک مفاهیم متعالی قرآن در این ماه تاکید کرد و گفت: قرآن دفترچه راهنمایی زندگی سالم و مبتنی بر رضایت خداوند متعال و کارکرد بهتر انسان در مسیر تعالی است.

 

وی ادامه داد: ایام ماه مبارک رمضان ظرفیتی بالا برای تبلیغ و احیای معارف دینی دارد و می تواند در مقابله و خنثی کردن جنگ نرم استکبار اثرات زیادی را از خود بر جای گذارد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره بر این نکته که امروز باید از روزمره گی در حوزه تبلیغ دینی خارج شد، اظهار داشت: در امر تبلیغ دینی و کار فرهنگی باید از نشستن پشت میز  فاصله گرفت و در کنار تبلیغ سنتی، از روش های نوین استفاده کرد چرا که دشمن امروز با شبکه های ماهواره ای و مجازی پشت خانه های ما اردو زده است.

 

وی افزود: دشمن از طریق سایت های مخرب، شبکه های اجتماعی مستهجن، ماهواره ها در حال جدا کردن جوانهای ما از مسیر الهی و زندگی نورانی است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که مبلغان دینی همواره هادیان مردم در تاریخ بودند، تصریح کرد: گرچه تبلیغ سنتی و رفتن به منبر مورد تاکید مراجع، علماء و به خصوص مقام معظم رهبری است اما با توجه به شبهه افکنی های فراوان از ناحیه دشمنان دین می شود و به روز شدن روش های تبلیغی، مسلح کردن روحانیت به پاسخ های مستند و محکم از ضروریات تبلیغ در جامعه فعلی ما است.

 

وی با ابراز گلایه از عدم رعایت حدود و احترام ماه مبارک رمضان از سوی تعدادی از افراد، گفت: بعضی ها گرمی هوا را بهانه می کنند و با عدم رعایت حدود اسلامی کاری می کنند که دل خانواده های شهداء را به درد می آورند و برای مقابله با این وضعیت باید فرهنگ و پیام شهدا برای جامعه بازخوانی شود.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به رجعت پیکرهای شهدای دسته بسته غواص و خط شکن به کشور، خاطرنشان کرد: اگر یک تکه استخوان و پلاکی که از حدود سی سال پیش، ذخیره برای امروز ما نمی شد، معلوم نبود اوضاع فرهنگی کشور چه می شد و این شهدا با دست بسته بعد از حدود سی سال آمدند تا یک بار دیگر ما فرهنگ غیرت را مرور کنیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات