۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۹۹۶۴
امام جمعه شهرری:

بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان نظام راهگشای تیم مذاکره کننده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری، گفت: رهبر انقلاب با اقتدار راه را نشان داده و فرمودند با شناختی که ما از آمریکا داریم باید در همان لحظه توافق تحریم‌ها برداشته شود.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: ماه رمضان ماه ذخیره تقوا است انسان با ذخیره‌سازی تقوا خود را برای مبارزه با گناهان و خواسته‌های نفسانی در یک سال آماده می‌کند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: از هدایای ماه مبارک رمضان بخشیده شدن گناهان است، در ماه رمضان افزون بر تشنگی و گرسنگی باید مسائل اخلاقی نیز رعایت شود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به تولد امام حسن(ع) در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: روز تولد امام حسن(ع) روز اکرام مستمندان نامیده شده حضرت امام حسن(ع) امام کریمان است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: ایشان در مدینه مهمان‌خانه‌ای را بنا کرده بودند تا مهمانی وارد این شهر می‌شود احساس غربت و فقر نکند، در ماه رمضان فقرا چشم انتظار کمک بیشتری هستند نباید از آنها غفلت کرد.

 

وی با اشاره به دهم ماه رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همسر با وفای پیامبر(ص)، گفت: حضرت خدیجه(س) نخستین بانوی مسلمان و نخستین نمازگزار به جماعت بود، پیامبر(ص) ایشان را بانوی افضل بهشت نامیده و بارها فرمودند که کسی مانند خدیجه را سراغ ندارد.

 

امام جمعه شهرری در ادامه اظهار داشت: حضرت خدیجه همه دارای خود را در راه اسلام و خدا داد در مقابل خداوند نیز کوثری چون حضرت فاطمه زهرا(س) را به او هدیه کرد، امروز نام حضرت خدیجه در کشور ما غریب و مظلوم است در حالی که اسلام در ابتدا با ثروت خدیجه(س) و شمشیر امیرمومنان(ع) پیشرفت کرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به هفت تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران او، عنوان کرد: شهادت شهید بهشتی سفره نفاق در کشور ایران را جمع کرد، ما اگر شهید بهشتی را معمار قوه قضائیه بدانیم سخن به گزاف نگفتیم بخشی از اقتدار کشور به قوه قضائیه است بر اساس فرمایش امام راحل ما نباید قوه قضائیه را تضعیف کنیم.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در مورد انرژی هسته‌ای به دو بعد داخلی و خارجی آن اشاره کرده و نسبت به عرصه هسته‌ای یک سیمای منطقی نشان دادند.

 

امام جمعه شهرری افزود: رهبر انقلاب فرمودند: با شناختی که ما از آمریکا داریم باید در همان لحظه توافق تحریم‌ها برداشته شود، رهبر انقلاب با اقتدار راه را نشان دادند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، در ادامه ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرموند: ملت باید حمایت کننده تیم مذاکره‌کننده ایرانی باشند، رهبر آنها را غیور متین و از این ملت خواند، مقام معظم رهبری با این کار خود توطئه را از کشور دور و خط بطلان بر دوقطبی بودن ایران کشید.

 

وی با اشاره به تشیع شهدای مدافع حرم در شهرری، گفت: این شهدا دو مدال قرآنی جهاد و شهادت در راه خدا را برای خود کسب کرده بودند.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در بحران بی‌آبی قرار دارد با این وجود ما ملت مسرفی هستیم با توجه به این‌که در آستانه جیره‌بندی آب هستیم باید به درستی مصرف آب را مدیریت کنیم./807/پ201/ب4

ارسال نظرات