۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۹۶۸
آیت الله نمازی:

آمریکا به دنبال گرفتن دانش هسته ای ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مهم ترین هدف آمریکا و کشورهای 1+5 در مذاکرات، گرفتن دانش هسته ای از ایران است تا جمهوری اسلامی ایران از دانش هسته ای به عنوان یک دکور استفاده کند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های دومین جمعه از ماه مبارک رمضان در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان با اشاره به مصاحبه های گذشته اوباما رییس جمهور آمریکا در مورد ایران هسته ای گفت: رییس جمهور آمریکا همان طور که قبلا در مصاحبه هایش اعلام کرده بود که اگر در توانش بود تمام پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز خواهد کرد، خودش هم می دانست توان چنین کاری ندارد.

 

وی با اشاره به این که همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها اعلام کرده است آمریکا مورد اعتماد نیست از برخورد آمریکا با قذافی به عنوان یک نمونه از عدم اطمینان به آمریکا نام برد و گفت: آمریکا به قذافی وعده داد اگر تأسیسات هسته ای خود را تعطیل کند از او در برابر جریان های ضد حکومتی لیبی پشتیبانی و حمایت خواهد کرد اما بعد از این که قذافی تمام تأسیسات هسته ای لیبی را با کشتی به آمریکا فرستاد، قذافی را در سیاه چال ها ترور کردند.

 

قذافی به ایران و کره توصیه کرد آمریکا قابل اعتماد نیست

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آور شد: قذافی گفته بود من به ایران و کره شمالی توصیه می کنم به آمریکایی ها اعتماد نکنند که آمریکا مورد اعتماد نیست.

 

آیت الله نمازی همچنین اعدام صدام از سوی آمریکایی هایی که در جنگ هشت ساله علیه ایران حامی پشتیبان صدام بودند را یکی دیگر از نمونه های بی اعتمادی به آمریکا اعلام کرد و افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام می کند من به آمریکایی ها اعتماد ندارم براساس یک تجربه تاریخی است.

 

وی افزود: اما امروز عده ای تصور می کنند اگر جمهوری اسلامی ایران با آمریکا سازش کند همه مشکلات برطرف خواهد شد در حالی که  اینگونه نیست چرا که سال ها است که کینه اسلام ناب محمدی در دل آنها جا سازی شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه دیدار رهبر معظم انقلاب با مسؤولان نظام را یکی از مهم ترین رخدادهای هفته گذشته اعلام کرد و مطرح شدن دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و مذاکرات هسته ای از سوی معظم له را از مضوعات بسیار مهم این دیدار دانست.  

 

آیت الله نمازی با اشاره به دستورالعمل آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعطیل شدن 10 ساله تأسیسات هسته ای ایران گفت: تعطیلی 10 ساله، تعطیلی یک عمر فعالیت هسته ای است و این دستورالعمل آمریکا برای ایران پذیرفتنی نیست.

 

شجاعت علی و ثروت حضرت خدیجه دو عامل استحکام اسلام

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تسلیت رحلت بانوی اول جهان اسلام حضرت خدیجه کبری(س) گفت: در روایات است، شجاعت و شمشیر امیرمومنان و قدرت ثروت حضرت خدیجه که پشتوانه اقتصادی پیامبر اکرم بود دو عامل استحکام اسلام است.

 

آیت الله نمازی گفت: اگر این دو عامل مهم و تعیین کننده یعنی شمشیر امیرمومنان و قدرت حضرت خدیجه نبود دین اسلام استحکام نمی یافت، این نکات تاریخی آموزنده ای برای بانوان جامعه اسلامی ایران  است تا نسبت به همسران خود ایثار داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) و امیرمومنان(ع)، امروز در جامعه اسلامی ایران باید به عنوان الگوی بانوان مسلمان قرار داشته باشد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات