۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۶۹۹۸۶
امام جمعه بجنورد با اشاره به مذاکرات هسته ای:

مردم ایران توافق نکردن را به توافق بد و ذلت بار ترجیح می دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: اگر به رغم تلاش مذاکره کنندگان هسته ای کشور باز هم دشمنان به توافقی خوب رضایت ندادند، تیم هسته ای نباید تن به توافق بد و ذلت بار بدهد چرا که این مردم توافقی که عزت آن ها را زیر سؤال ببرد، نمی پذیرند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: با وجود جایگاه والا و خدمات بزرگ امام حسن(ع)، متأسفانه این امام همام در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است.

 

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه برنامه ها و مراسمات ولادت و شهادت امام دوم شیعیان، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «حسن و حسین هر دو امام امت هستند چه قیام کرده و چه صلح را برگزینند». به همین دلیل نیز باید شخصیت و جایگاه امام حسن(ع) بیش از این در جامعه مطرح شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مهم ترین درس امام حسن(ع) به جامعه اسلامی، درس نرمش قهرمانانه است، خاطرنشان کرد: درست است که بر اساس آموزه های اسلامی می بایست در مقابل زورگویان و دشمنان اسلام ایستادگی کرد و جنگید، اما بر اساس همان دستورات اسلامی، برخی مواقع به دلیل مصلحت مهم تر، رهبران جامعه اسلامی تصمیم می گیرند تا در برابر دشمنان نرمش کرده و اندکی کوتاه بیایند.

 

وی اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) نیز در آن زمان با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی، قدرت دشمنان، امکانات موجود در جبهه اسلام، ضعف نیروها، دلبستگی برخی از نیروهای داخلی به جبهه دشمن و غیره برای پیشرفت اسلام و بقای امامت، اقدام به صلح با معاویه کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: صلح امام حسن(ع) پشتوانه بقای اسلام و امامت شد چرا که اگر امام صلح نکرده و به جنگ با معاویه می پرداخت به دلیل شرایط موجود، به راحتی به شهادت می رسید و بهره ای عاید اسلام نمی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حال آن که نرمش قهرمانانه و صلح امام حسن(ع) با معاویه باعث پایداری و پیشرفت اسلام و در نتیجه جواب گیری و ماندگاری حماسه عاشورا شد.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز اگر رهبر معظم انقلاب نرمش قهرمانه در برابر دشمنان در موضوع مذاکرات هسته ای را مطرح کرده اند به معنای عقب نشینی از آرمان ها و ذلت پذیری نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرمش قهرمانه نظام جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای اولا نجابت مسلمانان و به ویژه شیعیان را به دنیا نشان می دهد و در ثانی به همه اثبات می کند در حالی که ما از حق خود کوتاه آمده ایم دشمنان ما باز هم کوتاه نیامده و زیاده خواهی می کنند.

 

نرمش قهرمانانه ایران در موضوع هسته ای بار دیگر به جهانیان نشان داد مستکبران منطق و وفای به عهد ندارند

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نرمش قهرمانانه ما در موضوع هسته ای به جهانیان نشان می دهد که زیاده خواهان و مستکبران عالم برای فشار به ملت ها هر روز بهانه جدیدی گرفته و منطق و وفای به عهد ندارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به سخنان چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان نظام که در آن ضمن روشن تر کردن خطوط قرمز مذاکرات هسته ای، از تیم مذاکره کننده نیز حمایت کردند، اظهار کرد: رهبری در این سخنان حجت را بر همه تمام و خطوط قرمز مذاکرات هسته ای را بسیار شفاف بیان کردند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی پاسخ آن دسته از افرادی که تا پیش از این می گفتند رهبری در خفا به تیم مذاکره کننده هسته ای گفته بروید و سازش کنید، را نیز دادند و فرمودند که در آشکار و پنهان سخن ایشان یکسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: با این مواضع محکم و سخنان انقلابی رهبری دیگر هیچ بهانه و نکته ناروشنی برای مسؤولان باقی نمانده، بنابراین از این پس نیز می بایست تیم مذاکره کننده هسته ای با صلابت پشت میز مذاکرات حاضر شده و با رعایت تمامی خطوط قرمز از حق ملت مسلمان ایران دفاع کنند.

 

وی اضافه کرد: مذاکره کنندگان هسته ای ایران نباید زیر بار زیاده خواهی دشمنان بروند بلکه می بایست با رعایت خطوط قرمز برای دست یابی به توافقی خوب تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر به رغم تلاش مذاکره کنندگان هسته ای کشور باز هم دشمنان به توافقی خوب رضایت ندادند، تیم هسته ای نباید تن به توافقی بد و ذلت بار بدهد چرا که این مردم خود را برای توافقی خوب آماده کرده اند نه توافقی که عزت آن ها را زیر سؤال ببرد.

 

امام جمعه بجنورد تأکید کرد: برای مردم و نظام اسلامی ایران توافق نکردن در موضوع هسته ای بسیار بهتر از دستیابی به توافقی بد و ذلت بار است.

 

دستگاه قضایی مانع تضییع حقوق سپرده گذاران مؤسسه میزان شود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به هفتم تیرماه، سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب و روز قوه قضاییه، اظهار کرد: در چند سال اخیر با تلاش مسؤولان قضایی استان، مؤفقیت های مناسبی در عرصه قضایی و دادرسی حاصل شده است.

 

وی ادامه داد: کاهش شمار پرونده های ورودی به محاکم قضایی، رفع اطاله دادرسی و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، حبس زدایی، فعالیت های خیرخواهانه ستاد دیه و غیره تنها برخی از مؤفقیت ها و اقدامات مثبت دستگاه قضایی خراسان شمالی در چند سال اخیر بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تقدیر از فعالیت های ستاد دیه استان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اظهار کرد: با فعالیت این ستاد و همکاری خیران در سال جاری 129 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند، محبوسانی که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، پرداخت مهریه، تصادف و ... به زندان محکوم شده بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به مسائل حاشیه ای اخیر و تجمعات سپرده گذاران معترض مؤسسه مالی و اعتباری میزان در استان نیز اشاره کرد و گفت: باید مسؤولان دستگاه قضایی برای رفع این مشکلات و جلوگیری از تضییع حقوق سپرده گذاران این مؤسسه تلاش مضاعفی داشته باشند و نگذارند حقی از این افراد پایمال شود./9314/پ201/ب5

 

ارسال نظرات