۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۹۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

تیم مذاکره با صلابت از حقوق ملت دفاع کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب همه گروه ها و احزاب را دعوت به همدلی و همزبانی کرد، چرا که همدلی، اتحاد و انسجام یک نقطه استراتژیک است که به عنوان شعار سال انتخاب شده و نقطه مقابل آن نزاع، تشتت، درگیری و نابسامانی بوده که خواست دشمنان نظام و اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني حجت الاسلام سليماني استاد حوزه علميه قم

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به بیانات بسیار مهم و جامع رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام، گفت: ما باید خداوند را شاکر باشیم که بعد از امام راحل، خداوند خلفی صالح را به ملت رشید ایران هدیه کرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب همه گروه ها و احزاب را به همدلی و همزبانی دعوت کردند، چرا که همدلی، اتحاد و انسجام یک نقطه استراتژیک است که به عنوان شعار سال انتخاب شده و نقطه مقابل آن نزاع، تشتت، درگیری و نابسامانی بوده که خواست دشمنان نظام و اسلام است.

 

ایران اسلامی باید بر داشته های داخلی خود تکیه کند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمن به دنبال تخریب اوضاع داخلی ایران است تا از این طریق به بهانه کمک، به کشور عزیزمان ورود پیدا کند و خیانت های خود را بر مردم و مملکت انجام دهد، گفت: در سال جاری ایران اسلامی با یک مبارزه میدانی و دغدغه نفس گیر به نام مذاکرات هسته ای مواجه است و در حال حاضر نیز در ایام حساس آن قرار داریم.

 

به گفته وی، کوچک ترین اشتباهی در مذاکرات هسته ای، موجب متضرر شدن ملت ایران می شود، از این رو انجام مذاکرات بسیار دشوار است و رهبر معظم انقلاب نیز نهایت حمایت را از تیم دیپلماسی کشور داشته اند و آنها را افرادی شجاع، امین و کاردان لقب داده اند.

 

وی با اشاره به این که تیم مذاکره کننده در نبرد بین حق و باطل و بین منطق و بی منطقی، با قدرت مبارزه می کند، گفت: تیم مذاکره کننده باید از حق ملت ایران دفاع کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: ایران اسلامی باید بر داشته های داخلی خود تکیه کند، چرا که کشور ایران در زمان تحریم توانست به غنی سازی 20 درصد برسد و این موفقیت موجب شد تا آمریکا واسطه ای برای صلح با ایران بفرستد.

 

دشمن به دنبال نابودی نظام و  ملت ایران در زیر چرخ تحریم ها است

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که مذاکره با آمریکا با هدف فهم دنیا از قابل اطمینان نبودن دشمنان نظام انجام می شود، گفت: سازمان بین المللی انرژی اتمی، عادل و قابل اطمینان نیست.

 

استاد درس خارج حوزه علیمه قم گفت: ملت ایران دست از فناوری هسته ای که برای بدست آوردن آن جان داده است، بر نخواهد داشت، از این رو تحقیق و توسعه در زمینه هسته ای باید در هر شرایطی ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به این که دشمن به دنبال نابودی نظام و ملت ایران در زیر چرخ تحریم ها است، گفت: جاسوسی و بازدید از مراکز نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از خطوط قرمز نظام است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ملت ایران را پشتوانه تیم مذاکره کننده دانست و گفت: تحلیلگران اعلام کردند برد موشک های ایران در سال 2008 به روسیه و چین رسید و در سال 2015 نیز موشک های بالستیک ایرانی به قلب آمریکا خواهد رسید، از این رو آنها از قدرت ایران مطلع هستند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: ایران اسلامی زورگو نیست و قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد، اما آمریکا باید بداند تا ابد نمی تواند تجاوز کند، بنابراین ملت ایران دست و پای متجاوز را قطع خواهد کرد. 

 

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به این که نمایندگان مجلس با رأی بالا قانون حفظ دستآوردهای هسته ای را تصویب کردند، گفت: تحریم ها باید بلافاصله بعد از حصول توافق لغو شوند.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس بر عدم توقف تحقیق و توسعه در زمینه هسته ای و عدم بازرسی از مراکز مهم نظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند./1307/ت302/ج

ارسال نظرات