۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۷۰۱۱۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

قضاوت اسلامی در سیستم قضایی موجب جلب اعتماد مردم می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم اجرای قوانین اسلامی در جامعه و این‌که قضاوت اسلامی در سیستم قضایی موجب جلب اعتماد مردم می شود، گفت: قاطعیت، جدیت و سرعت در رسیدگی به پرونده های قضایی، باید در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد.
حجت الاسلام سعيد فتحي

حجت‌الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به سخنی از امام راحل در مورد شخصیت شهید بهشتی، عنوان داشت: این که امام خمینی(ره) می فرمودند شهید بهشتی به تنهایی یک ملت بود گویای شخصیت برجسته و منحصر بفرد شهید بهشتی در مدیریت و اداره کشور است.


وی افزود: شهید بهشتی یکی از شخصیت های کلیدی در انقلاب بود و شناخت ویژگی های شخصیتی ایشان، بیانگر درک عمیق از فلسفه و عدالت است و تفکر و اندیشه شهید بهشتی، یکی از نیازهای کنونی جامعه است.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، با توجه به فعالیت های اخیر دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی مردم در جامعه، وجود عدالت و امنیت اجتماعی است که این‌ها در سایه یک سیستم قضایی عادل محقق می‌شود.


حجت‌الاسلام فتحی ادامه داد: با افزایش فساد، نیاز بیشتری به قاطعیت و جدیت در برخورد با متخلفان احساس می شود، دستگاه قضایی باید به این نکته توجه داشته باشد که احقاق حقوق مظلومان در اولویت کار قرار گیرد و خواسته عموم مردم از قوه قضاییه، برخورد شدید با متخلفان و خاطیان است.


وی با اشاره به لزوم اجرای عدالت در قضاوت، تصریح کرد: قضات باید میان افراد جامعه در امر قضاوت کوچک‌ترین تفاوتی قائل نشده و با نگاه یکسان به همه افراد جامعه، قضاوت کنند، در دین مبین اسلام نیز بسیار بر رعایت نگاه عادلانه قاضی تأکید شده و باید لحاظ شود.


این مقام مسؤول با اشاره به نقاط قوت قوه قضاییه، ابراز کرد: خوشبختانه در بیشتر موارد، قوه قضاییه عملکرد مثبت و خوبی از خود نشان داده و تا حدودی در جهت احقاق حقوق افراد موفق عمل کرده است.


حجت‌الاسلام فتحی، سرعت در رسیدگی به پرونده ها را یکی از خواسته‌های مردم بیان کرد و عنوان داشت: مردم از قانون خواستار قاطعیت، جدیت و سرعت در رسیدگی به تخلفات هستند و نباید پروسه رسیدگی به پرونده ها به قدری طولانی شود که سبب دلسردی و نا امیدی افراد از احقاق حقوق خود شود.


وی با تأکید بر لزوم انتخاب قاضی های عادل و متدین، تصریح کرد: قضات باید از میان افرادی انتخاب شوند که حرص و طمع مالی نداشته و متدین و خداترس باشند، افرادی می‌توانند عدالت را در جامعه به اجرا گذارند که با قضاوت های عادلانه امیرالمؤمنین علی(ع) آشنایی داشته و همواره در قضاوت های خود خدا را در نظر داشته باشند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ریشه‌کن ساختن فساد از جامعه را مستلزم همکاری افراد و دستگاه‌ها با قوه قضاییه دانست و ابراز کرد: وجود فساد در جامعه موجب تضعیف جامعه می‌شود و بی اعتمادی مردم به سیستم قضایی را در پی دارد، از این رو رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی کلان باید بدون هیچ‌گونه تبعیض صورت بگیرد تا بتوان اعتماد مردم را جلب کرد.


حجت‌الاسلام فتحی در پایان توجه به قوانین اسلامی را بسیار مهم خواند و یادآور شد: قضاوت اسلامی در جامعه موجب جلب اعتماد مردم شده و اجرای عدالت، به خوبی در جامه احساس می شود./857
/ت302/ح

ارسال نظرات