۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۷۰۱۲۴

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی منطقه 2 بهزیستی استان اصفهان گفت: جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت خانواده بزرگ بهزیستی شهرستان کاشان فعالیت خود را آغاز کرد.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  مهدی جهادی رییس شورای فرهنگی منطقه دو بهزیستی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: این جشنواره در دو بخش شفاهی ‹‹قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، اذان›› و در بخش کتبی نیز ‹‹مدیحه سرایی، دل نوشته، تحقیق و پژوهش، نقاشی، خوشنویسی، شعر، عکاسی، کتابخوانی و...›› برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشنواره در گروه های مختلف ویژه کارکنان و خانواده های آنها، نابینایان و معلولین جسمی و حرکتی، فرزندان مراکز شبه خانواده، مدیران و مربیان و خردسالان مهدهای کودک تحت پوشش، سالمندان و زنان سرپرست خانوار برگزار می شود.

 

جهادی، توسعه وتعمیق  فرهنگ قرآنی در عرصه اندیشه و عمل و مبتنی بر تعالیم انسان ساز اهل بیت عصمت و طهارت را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت خانواده بزرگ بهزیستی شهرستان کاشان اعلام کرد.

 

معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با اشاره به استقبال گسترده از این جشنواره در سال های گذشته گفت: در جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن عترت امسال  برای کاهش هزینه ها و شناسایی بهتر نخبگان قرآنی سعی شده است مرحله نخست این جشنواره به صورت شهرستانی برگزار و برگزیدگان شهرستانی به مرحله استانی معرفی شوند.

 

سازمان تبلیغات اسلامی با هدف تبیین فرهنگ اسلامی به فرمان امام تأسیس شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اعتلای فرهنگ پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی در سال 1360 به فرمان امام راحل (ره) تأسیس شد.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نقش تعیین کننده همسران کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی در رسیدن به اهداف والای فرهنگی و تحقق مأموریت های این نهاد فرهنگی، بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: فعالیت های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، مرهون صبر، بردباری و همراهی خانواده های همکاران این اداره است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اعتلای فرهنگ پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی در سال 1360 به فرمان امام راحل (ره) راه اندازی شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: سیاستگذاری، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی، مردمی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی از جمله فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

مسابقه بزرگ کتاب خوانی از کتاب زمستان در بغداد

مسابقه بزرگ کتاب خوانی از کتاب زمستان در بغداد به همت کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) کاشان در تابستان برگزار می شود.

 

مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) کاشان گفت:مهلت تهیه کتاب و شرکت در مسابقه بزرگ کتاب خوانی تا 20 مرداد ماه از طریق مساجد، پایگاه های بسیج، و کتاب فروشی های معتبر شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است.

 

جواد دهقانی آرانی، همکاری کانون فرهنگی هنری امام حسن عسگری(ع)) شهرستان آران و بیدگل در برگزاری مسابقه بزرگ کتاب خوانی از کتاب زمستان در بغداد را یادآورشد و گفت:مراسم قرعه کشی این مسابقه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در روز 25 مرداد ماه اجرا می شود.

 

به گفته وی، علاقه مندان به شرکت در این مسابقه کتابخوانی می توانند برای دریافت کتاب یا سؤوالات بیشتر و چگونگی شرکت در مسابقه به نشانی کاشان، میدان امام رضا(ع)، بلوار بوستان، شبنم 17 (شهیدان ناصری نژاد)، 6 متری سمت چپ مراجعه یا مکاتبه کنند.

 

این فعال فرهنگی مذهبی، کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت www.abbas133.ir و تماس با شماره تلفن همراه 09132614579 را خاطریاد آورشد و گفت:برگزاری این مسابقه یکی از خروجی های فرهنگی و برنامه های مستمر کنگره حضرت اباالفضل(ع) کاشان و آران و بیدگل است.

 

دهقانی، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد کشور،دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق، روزنامه قدس خراسان، دبیرخانه کنگره حضرت اباالفضل(ع) کاشان و آران و بیدگل،شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ستاد نماز جمعه شهرستان آر ان و بیدگل و سازمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان را از دیگر حامیان مادی و معنوی برگزاری مسابقه بزرگ کتاب خوانی از کتاب زمستان در بغداد"برشمرد.

 

وی در خصوص معرفی کتاب "مستان در بغداد اثر عباس کرمی با موضوع ‹‹عراق - سیر و سیاحت ، زیارتگاههای اسلامی – عراق››  افزود: این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی حاوی یادداشت‌های نگارنده از سفر به کشور عراق به همراه گروه اعزامی امور حج و زیارت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اسفند 1384 هجری شمسی است که همزمان با سالروز اربعین حسینی صورت گرفته است.

 

به گفته وی، مطالب کتاب شامل مشاهدات نگارنده از آشوب‌های ایجاد شده در بغداد، چگونگی آماده ساختن مقدمات مراسم اربعین حسینی در کربلا و چگونگی برگزاری این مراسم در کربلا است.

 

دو هنرمند نوش آبادی، قرآن را به نگارش درآوردند

روح اله و امیرحسین سخنی دو هنرمند نوش آبادی هستند که طی مدت دو سال قرآن کریم را به نگارش در آوردند.

 

نگارش متن این قرآن به تقلید از عثمان طه با خط نسخ کتابی توسط امیرحسین سخنی نوش آبادی و ترجمه آن نیز به سبک نستعلیق تحریری به قلم روح اله سخنی نوش آبادی نگارش یافته شده است.

 

امیرحسین سخنی گفت: تلاش و توجه خانواده ما، برای تربیت فرزندانی در مسیر تعالیم قرآن علت اصلی توجه ما از دوران کودکی به کتاب آسمانی بوده است.

 

به گفته وی، انس با قرآن از دوران کودکی با تلاوت و حفظ آن شروع شد و امروز تلفیق نقاشی و خطاطی باعث شد که پیوند این دو هنر در نگارش قرآن به تحقق پیوسته است.

 

وی تاکید کرد: به اعتبار اسناد تاریخی ، ایرانیان با عشقی پاک و خالصانه میراث هنری تمدن خود را با تعالیم دین مبین اسلام آمیخته و ماندگار‏ترین آفریده‏های خود را در عرصه قرآن و اسلام خلق کردند.

 

سخنی افزود: نخستین کاتب کلام‌ خدا، امیرمومنان است و استمرار این کار نیز در پیروی از آن حضرت است که با هدف انتقال معانی و مفاهیم قرآنی زمینه‌ساز بهره‌مندی از برکات معنوی کلام خدا را فراهم می کند.

 

این دو هنرمند نوش آبادی قرار است پس از رونمایی از این اثرهنری، آن را به یکی از اماکن مذهبی و هنری اهدا کنند.

 

این دو برادر هنرمند، دانش آموخته مهندسی تکنولوژی مخابرات بوده و شاغل در ارتش جمهوری اسلامی هستند که تابستان سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در رشته های ترتیل و مسابقات حدیث و تفسیر قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران شدند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات