۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۷۰۱۸۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

لحظه های معنوی ماه رمضان فرصتی برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید از فرصت های موجود در زندگی خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کند، افزود: بهره گیری صحیح از فرصت ها می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون پیام چمستان با بیان حدیثی از امام علی(ع)، گفت: فرصت ها مانند ابر در گذر است که انسان باید تلاش کند تا بهره کافی از آن ببرد.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که موضوع اوقات فراغت از اهمیت والایی برخوردار است، بیان داشت: وقت و فرصت سرمایه گرانبها و بی نظیری است که انسان باید قدر آن را بداند.


وی با تاکید بر این که انسان باید از فرصت های موجود در زندگی خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کند، افزود: بهره گیری صحیح از فرصت ها می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: فرصت های موجود در زندگی نعمت بزرگ الهی است که انسان می تواند در سایه استفاده شایسته از آن به عالی ترین رتبه و مقام دست پیدا کند.


حجت الاسلام جباری با بیان این که وقت و زمان در حال گذر است، گفت: ساعت ها و لحظه هایی که در آن مشغول زندگی هستیم از ما گرفته می شود که باید در راستای استفاده درست از آن قدم برداریم.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که انسان باید نسبت به وقت و زمان ارزش خاصی قائل باشد، افزود: چون وقت و زمان ارزان و بی هزینه است ما انسان ها نسبت به آن بی تفاوت هستیم که نباید این گونه باشد.


وی با تاکید بر این که انسان باید برای استفاده از این گوهر بی بدیل، تجدیدناپذیر و غیرقابل المثنی برنامه ریزی داشته باشد، تصریح کرد: انسان باید با کارهای مثبت از زمان خود نهایت استفاده را داشته که ثمرات و برکات بسیاری برای او دارد.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اگر روزی خللی در وقت و زمان انسان ایجاد شود باید به شدت احساس چالش و کمبود کرده تا به جبران آن در وقت دیگر بپردازد.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: قرآن از هر چیزی و کاری که عنوان بیهودگی و اتلاف  آید سرزنش و مذمت دارد که زمینه نابودی عالی ترین سرمایه زندگی را به همراه دارد./1314/ پ202/ب1

ارسال نظرات