۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۰۱۹۳
امام جمعه بروجرد:

قوام نظام اسلامی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با تأکید بر لزوم احساس تکلیف مردم نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: قوام نظام اسلامی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: مسؤولان باید اهمیت فرایض واجب امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم جامعه تشریح و آنها را به اجرای آن ترغیب کنند.

 

وی با بیان این که در دین اسلام به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است، افزود: متأسفانه در جامعه به این مهم اهمیت داده نمیشود.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان ضرورت احساس تکلیف مردم نسبت به انجام فریضه امر به معروف در جامعه عنوان داشت: به منظور اجرایی کردن این فریضه الهی تشکیلات مهمی لازم است که نیازمند حمایت بیشتر دولت و مسؤولان در این زمینه است.

 

وی با بیان این که قوام نظام اسلامی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید نسبت به ترویج معروف و مبارزه با منکر در جامعه مقید باشند.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تجهیزات و امکانات محدود و اندک نمیتواند از عهده این مهم برآید، تصریح کرد: حمایت نکردن مسؤولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر از عوامل انجام نشدن این فریضه واجب است.

 

وی با بیان این که در کشور قانون محکمی مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود ندارد، یادآور شد: حل این مشکل منوط به همت دولت، مجلس و دستگاه قضا است.

 

امربه معروف در جامعه احیا شود

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر احیای امر به معروف در جامعه عنوان داشت: در جامعه‌‏ای که امر به معروف و نهی از منکر احیا شود و مردم در قبال این دو فریضه الهی احساس مسؤولیت داشته باشند، معروف ترویج و منکر کم‌رنگ میشود.

 

وی در ادامه یادآور شد: اگر مسلمانان به وظیفه واجب امر به معروف و نهی از منکر عمل نکنند و نسبت به دین و احکام آن بی‏‌تفاوت باشند، دین از آن جامعه رخت برمیبندد.‌

 

امام جمعه خرم آباد افزود: در راستای احیای امر به معروف در جامعه، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان بروجرد باید همچون گذشته فعال باشند./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات