۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۷۰۲۱۳
کارشناس و پژوهشگر حوزوی:

پشتیبانی دینی زن و مرد در زندگی رشد جامعه را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و پژوهشگر حوزوی با اشاره به سقوط اخلاقی برخی از خانواده‌ها گفت: مرد موفق از دامن زن موفق به معراج می‌رود، در زمینه مسائل دینی و اعتقادات و اخلاق هم زن به مرد و هم مرد باید به زن کمک کند و پشتیبان هم باشند.
خانواده قراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و پژوهشگر حوزوی، بعد از ظهر شنبه در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: مرد موفق از دامن زن موفق به معراج می‌رود، در زمینه مسائل دینی و اعتقادات و اخلاق هم زن به مرد و هم مرد باید به زن کمک کند و پشتیبان هم باشند.

 

وی با انتقاد از برخی از زندگی‌های امروزی افزود: در بعضی از زندگی‌ها دیده می‌شود که مرد به زن و زن به مرد باج می‌دهد، زن به مرد می‌گوید تو هر جا می‌خواهی برو و هر کاری می‌خواهی بکن از طرف دیگر به من هم اجازه بده من هر طور که می‌خواهم لباس بپوشم.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: در چنین خانواده‌ای نه تنها مرد از دامن زن به معراج نمی‌رود، بلکه این خانواده همدیگر را به سقوط می‌کشانند، بنیان چنین خانواده‌ای بر پرتگاه است و این موضوع را شرع مقدس تأیید نکرده است.

 

وی با اشاره به ادامه مبحث اصول اعتقادات خاطرنشان کرد: مسأله‌ دیگری که در اصول اعتقادات مطرح می‌شود، این است که اثبات کنیم، خداوند یکی است و این که خداوند دو تا نیست، ابتدا باید توجه کرد کسی که ادعا می‌کند خدا دو تا است، او باید دلیل بیاورد، چون اصل بر یکی بودن است.

 

حجت‌الاسلام شفیعی ابراز کرد: نخستین دلیلی که برای یگانه بودن و یکی بودن خداوند می‌آورند این است که اثبات می‌شود که خداوند کمال مطلق است، زیرا باید توجه داشت که دو ذات کمال مطلق با یکدیگر جمع نمی‌شوند، و نمی‌توان دو کمال مطلق با هم داشت.

 

وی ادامه داد: دلیل دیگر بر یگانه بودن خداوند این است که چون نظم واحد است و یک نظم می‌بینیم، ناظم هم واحد است، وقتی هر کجای زمین قانون جاذبه وجود دارد، ذهن انسان به این امر پی می‌برد که یک ناظم واحد این عالم را شکل داده است.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی با بیان این که دلیل دیگر یگانه بودن خداوند این است که ما تنها از یک خداوند به وسیله پیامبران باخبر شده‌ایم، اظهار کرد: اگر خدای دیگری وجود داشت، حتما پیامبران خود را برای ما می‌فرستاد، حتما مبلغ و پیام‌رسانی از خدای دیگر برای ما خبر می‌آورد.

 

وی در ادامه به مراتب توحید اشاره و اظهار کرد:‌ توحید در ذات، توحید در صفات و توحید در افعال و توحید در عبادت از مراتب توحید است، توحید در عبادت یعنی این که ما تنها خداوند را بپرستیم که متأسفانه ما در این مورد کاستی‌هایی داریم./914/پ202/ب4

ارسال نظرات