۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۷۰۲۲۸
مدیر حوزه علمیه نقده:

دوری از تجمل گرایی نماد زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده دوری از تجمل گرایی را نماد زندگی اسلامی خواند و گفت: ماه رمضان یکی از ماه های پربرکت خداوند متعال بوده و می تواند تأثیرات فراوانی در مؤلفه های اصلی و بنیادی زندگی ایجاد کند.
حجت الاسلام منيري، مدير حوزه علميه نقده

حجت الاسلام حسین منیری، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه کنونی چشم و هم چشمی و تجمل گرایی، استفاده بهینه از زندگی را در مردم برهم زده و بسیاری از افراد جامعه به همین دلیل از زندگی خود ناراضی هستند.

 

وی در ادامه افزود: اگر امکانات لازم برای انجام کاری بیشتر از عرف جامعه باشد تجمل گرایی محسوب شده و این امر مخالف با سیره پیامبر(ص) و اولیای دین است در نتیجه تمامی افراد جامعه با تاسی گرفتن از بزرگان خود باید ساده سازی را در خود نهادینه کنند.

 

این استاد حوزه گفت: تجمل گرایی موجب افزایش اختلاف طبقاتی شده و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت در نتیجه باید مردم به ساده زیستی توجه بیشتری داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده دوری از تجمل گرایی را نماد زندگی اسلامی خواند و افزود: ماه رمضان یکی از ماه های پربرکت خداوند متعال بوده و می تواند تاثیرات زیادی در مولفه های اصلی و بنیادی زندگی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام منیری با اشاره به آمارهای جرم و جنایات در جامعه در ماه های حرام و به ویژه ماه رمضان اظهار کرد: طبق این آمار همه ساله در ماه های حرام از میزان جرم و جنایت در جامعه کمتر شده و این نشان از اثرگذاری باورهای دینی مذهبی در جلوگیری از ارتکاب به گناه در این ماه ها است.

 

وی تصریح کرد: میزان کاهش جرم و جنایت و ارتکاب به گناه نباید تنها به ماه های حرام سال ختم شود، بلکه این ماه ها بهترین راه برای یادگیری و جلوگیری از گناه کردن را به انسان در سایر زمان ها می آموزد، در نتیجه باید این فرصت ها را مغتنم دانست و خودسازی کرد.

 

حجت الاسلام منیری گفت: خودسازی در ماه های حرام به ویژه ماه محرم سبب کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه شده و می توان از این فرصت برای راهنمایی سایر افراد به صراط مستقیم و گناه نکردن، نهایت استفاه را برد.

 

وی بیان کرد: ارتباط روحانیت با مردم نباید به ماه های حرام سال ختم شود بلکه این ارتباط باید مستمر شده تا تمامی مردم بتوانند در تمامی روزهای سال از آموزه های دین اسلام و راهکارهای بهتر شدن زندگی اسلامی بهره مند شوند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات