۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۷۰۲۴۵
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

ضرورت الگوبرداری زنان از زندگی حضرت خدیجه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: امروز در جامعه اسلامی عفت و پاکدامنی کم رنگ شده و زنان اگر می خواهند در زندگی خود آزادانه زندگی کنند باید حجاب و عفت داشته باشند.
سالروز وفات حضرت خديجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام ابراهیم دهقان کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان گفت: انسان ها برای موفقیت در زندگی همچون حضرت خدیجه باید سختی های زیادی را در راه خدا کشیده باشند تا در آخرت به مقام های والای بهشت دست یابند.

 

وی افزود: آسیه، خدیجه، فاطمه و مریم چهار زنی هستند که در زندگی خود ویژگی های داشته اند که دیگر زنان ندارند و زنان جامعه باید این زنان را الگوی خود در طول زندگی خود بگیرند تا موفق شوند.

 

حجت الاسلام دهقان با بیان این که خدیجه نخستین نفری بود که به پیامبر روی آورد، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه در طول زندگی خود تمام اموالش را در راه خدا و پیامبر به فقرا داد زیرا خدیجه در آن زمان دارای ثروت زیادی بود که توانست از این اموال به خوبی استفاده کند.

 

وی ابراز داشت: حضرت خدیجه در زندگی خود با پیامبر لباس های خوب و جذابی را برای همسر خود می پوشاند که زنان باید از کار حضرت خدیجه الگو بگیرند و بهترین و جذاب ترین لباس ها را در خانه برای همسر خود بپوشند زیرا وقتی که مرد تمام احساسات و شهوات خود را در خانه با همسر خود انجام دهد، دیگر در بیرون از خانه نگاه و فکر بد به زنان دیگر ندارد.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که حضرت خدیجه برای اسلام حتی لباس های خود را به فقیران و یتیمان داده بود، اظهار داشت: اخلاق خوب سبب آسایش در خانواده و زندگی می شود که انسان ها همچون حضرت خدیجه با رسول اکرم باید در زندگی خود دارای اخلاق خوب باشند تا بتوانند زندگی با برکتی داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که حضرت خدیجه به پیامبر آسایش می داد، تأکید کرد: زنان باید در زندگی خود حقوق همسر خود را حفظ کنند که اگر زنی نتوانست حقوق همسرخود را حفظ کند در زندگی خود دچار مشکلاتی خواهد شد.

 

حجت الاسلام دهقان با توجه به این که نخستین زنی که به اسلام روی آورد خدیجه بود، خاطرنشان کرد: یکی از مقام های بزرگ خدیجه این بود که پیامبر را در همه کارها همچون رساندن غذا به پیامبر در غار حرا و شعب ابی طالب بود که این کارها توانست مقام حضرت را در پیشگاه خدا بالا می برد.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: صدیق یکی دیگر از نام های حضرت خدیجه بوده که این اسم می رساند که این بانوی بزرگوار در زندگی خود دروغ نمی گفته که توانسته باشد به چنین مقاماتی دست پیدا کند.

 

وی با اشاره به عفت و پاکدامنی حضرت خدیجه، اظهار داشت: امروز در جامعه اسلامی عفت و پاکدامنی کم رنگ شده و زنان اگر می خواهند در زندگی خود آزادانه زندگی کنند باید حجاب و عفت داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: بهترین نعمتی که خدا در مقابل سختی هابه پیامبر و خدیجه داد، فرزندی به نام زهرا بود که مایع افتخار تمام مسلمانان است./972/پ203/ب4

ارسال نظرات