۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۷۰۲۵۰

همایش بزرگداشت حضرت خدیجه در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) همزمان با دهم شعبان، سالگرد وفات این بانوی بزرگ دنیای اسلام در حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد برگزار شد.
 رحلت حضرت خديجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  امروز همزمان با دهم ماه رمضان و سالگرد وفات ام المؤمنین، حضرت خدیجه(س)، همایش بزرگداشت این بانوی بزرگوار با شرکت بانوان استان خراسان شمالی به میزبانی بجنورد و در محل شبستان فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر ارشد امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام مهدی براتیان، مدیر فرهنگی حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) با تأکید بر الگو قرار دادن شخصیت و منش حضرت خدیجه(س) از سوی بانوان جامعه اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: این بانوی بزرگ شخصیت بسیار والایی داشت و در زمره بهترین الگوها برای بانوان جامعه محسوب می شود.

 

وی با بیان این که تمامی اقشار جامعه اسلامی می توانند حضرت خدیجه(س) را به عنوان الگوی خود در همسرداری، تربیت فرزند و دیگر عرصه های زندگی قرار دهند، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار با تمام هستی و وجود خود در خدمت پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام بود و به عنوان نخستین زن نیز به این دین رهایی بخش گروید.

 

مدیر فرهنگی حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) در ادامه با اشاره به ویژگی های معنوی و فضائل اخلاقی حضرت خدیجه(س)، اظهار کرد: عبادت خالصانه باری تعالی، عشق واقعی نسبت به رسول گرامی اسلام(ص)، هزینه کرد مال و جان خود در راه پیشرفت اسلام و غیره برخی از ویژگی های منحصر به فرد این بانوی بزرگ بود.

 

وی افزود: آرامش و بردباری همیشگی که همراه با حضرت خدیجه(س) بود زیبایی زندگی و تحمل مشکلات را برای حضرت محمد(ص) چندبرابر کرده بود به گونه ای که سختی سال های نخستین ابلاغ اسلام برای پیامبر اکرم قابل تحمل می شد.

 

حجت الاسلام براتیان با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) در تمامی لحظات سخت و طاقت فرسا در کنار رسول گرامی اسلام بود، خاطرنشان کرد: آرامش و زیبایی که این بانوی بزرگوار به زندگی حضرت محمد(ص) بخشیده بود، دردهای پیامبر اسلام را در زمان جاهلیت تسکین می داد و او را به ادامه راه تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام امیدوار می ساخت.

 

وی در ادامه با بیان این که حیا، عفت و پاکدامنی یکی دیگر از ویژگی های بارز این بانوی بزرگ دنیای اسلام بود، افزود: پاکدامنی و عفت حضرت خدیجه(س) به اندازه ای بود که حتی در زمان جاهلیت نیز در بین قریش شهره بود به گونه ای که این بانوی بزرگوار را در زمان جاهلیت سیده قریش خطاب می کردند.

 

حجت الاسلام براتیان از بانوان جامعه اسلامی خواست تا در همه احوال حضرت خدیجه(س) را الگوی زندگی خانوادگی و اجتماعی خود قرار داده و زندگی توأم با آرامش و مهربانی را برای همسر و خانواده خود فراهم کنند.

 

وی با بیان این که جامعه امروز ما نیاز مبرمی به الگوهای برجسته ای چون حضرت خدیجه کبری(س) دارد، خاطرنشان کرد: باید متولیان فرهنگی جامعه بیش از گذشته به معرفی این بانوی بزرگوار و تبیین شخصیت وی در جامعه بپردازند.

 

گفتنی است، حضرت خدیجه(س)، همسر پیامبر گرامی اسلام(س) در سال 68 پیش از هجرت به دنیا آمد، این بانوی بزرگوار پس از مجاهدت و فداکاری های فراوان در راستای تبلیغ و ترویج اسلام، سرانجام در دهم ماه رمضان سال دهم بعثت در سن 65 سالگی درگذشت./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات