۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۰۲۵۸
آیت‌الله مظاهری:

امام زمان منتظر شیعه‌گری واقعی ما هستند تا ظهور کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: ما تاریخ و زمان ظهور امام زمان(عج) را دقیق نمی‌دانیم اما به طور کلی می‌دانیم که کی امام زمان(عج) می‌آید، همان زمانی که شیعه تهیأ پیدا کرد، همان زمانی که ایشان انصار پیدا کردند، امام زمان(عج) می‌آید و از ما شیعه‌گری حقیقی را می‌خواهند.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم گفت: ما باید هم شیعه عقیدتی و هم شیعه شعاری و هم شیعه در عمل باشیم، دو قسم اول را داریم اما شیعه در عمل نیستیم، در راه اهل‌بیت(ع) قرار نداریم و تقید به ظواهر شرع نداریم که به تمام معنا انسان شویم ما از این نظر باید بگویم که ما شیعه واقعی نیستیم.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با بیان این که هر وقت عقیده ما با عمل‌مان یکی شد، آن گاه امام زمان(عج) می‌آید، ابراز کرد: درباره شیعه که به دست آن شیعه و به رهبری امام زمان(عج)، پرچم امام زمان افراشته می‌شود و احکام اسلام پیاده می‌شود، به دست این شیعه عدالت پیاده می‌شود.

 

وی گفت: در حکومت اهل‌بیت(ع) همه در رفاه و آسایش هستند و یک زندگی منهای فقر و منهای زور تشکیل می‌دهند و یک بهشت در دنیا تشکیل می‌دهند که فرمانده کل قوای آن حضرت زهرا(س) هستند که سرمشق و اسوه اهل‌بیت(ع) است.

 

حضرت آیت‌الله مظاهری ابراز کرد: مصحف فاطمه(س) قانون اساسی برای آن حکومت عدل است، مصحف حضرت فاطمه(س) همان قانون اساسی در زمان حکومت اهل‌بیت(ع) است، این حکومت زمانی متحقق می‌شود که شیعه شیعه واقعی شود و تهیأ پیدا کرد و از نظر شعار و عمل یک شیعه واقعی بشود.

 

وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم امام زمان(عج) کی می‌آید، اما این که امام زمان(عج) بیاید، دست ما شیعیان است، لذا اگر امام زمان(عج) نمی‌آید، تقصیر خدا و امام زمان(عج) نیست، همان طور که ما باید منتظر امام زمان(عج) باشیم، ایشان منتظر شیعه‌گری ما است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که انتظار فرج بسیار ثواب دارد و ثواب شهادت در برابر پیامبر اکرم(ص) را دارد، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود یک معنی انتظار فرج خواندن دعای فرج در دعاهای ما است، یک معنی انتظار فرج انتظار فرج قلبی است.

 

وی ابراز کرد: شیعه‌ای که به واقع شیعه است، در زمان ظهور امام زمان(عج) ظهور می‌یابد، هنگام صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشا همه کارها تعطیل و شیعه در مسجد است، شیعه در زمان امام زمان(عج) این طور است که هر چیز برای خود می‌خواهد، برای دیگری هم می‌خواهد و هر چه برای دیگری نمی‌پسندد، برای خود نیز نمی‌پسندد.

 

حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این که در زمان ظهور دیگر اقتصاد مریض و اقتصاد ناسالم، فقر و مانند آن وجود ندارد و اقتصاد صد در صد رفاهی است،‌خاطرنشان کرد: شیعه در زمان امام زمان(عج) امر به معروف و نهی از منکر را زنده می‌کند که به این سبب به طور کلی گناه از جامعه برداشته می‌شود.

 

وی گفت: در دوران ظهور رابطه با خدا محکم، رابطه با مردم محکم و نظارت ملی بر یکدیگر دارند، بالاترین مواظبت‌ها و تلطف‌ها این است که جامعه نگذارد، گناه شود و جامعه نگذارد که مثلا موقع نماز مسجدها خلوت باشد و امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد، در این صورت حکومت اسلام صد در صد به دست شیعه پیاده می‌شود.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مهم‌تر از این دو آن است که شیعه شعار عملی داشته باشد، نمی‌شود که امام زمان(عج) بیاید و یک راه برود و فرد شیعه هم یک راه دیگر برود، وقتی امام زمان(عج) بیاید موقع نماز همه چیز جز نماز تعطیل است، وقتی امام زمان(عج) بیاید، فقر دیگر نیست.

 

وی گفت: ما تاریخ و زمان ظهور امام زمان(عج) را دقیق نمی‌دانیم اما به طور کلی می‌دانیم که کی امام زمان(عج) می‌آید، همان زمانی که شیعه تهیأ پیدا کرد، همان زمانی که ایشان انصار پیدا کردند، امام زمان(عج) می‌آید و از ما شیعه‌گری حقیقی را می‌خواهند./914/پ202/ش

ارسال نظرات