۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۷۰۳۰۵
مبلغ دینی:

دشمن اصل اسلام و ولایت را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: محاصره اقتصادی شعب ابیطالب بیش از این که یک واقعه‌ صرف اقتصادی در صدر اسلام باشد، نمادی از مقاومت مقتدرانه مسلمانان در برابر کفار و مستکبران و زیاده خواهان آن دوران بود.
دشمن اصل اسلام و ولایت را نشانه گرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد بُداغ آبادی مبلغ دینی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) در میدان امام حسن مجتبی(ع) شهرستان کاشان با تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: ثروت حضرت خدیجه یکی از عوامل مهم استحکام اسلام و پشتوانه اقتصادی پیامبر اسلام بود.

وی افزود: حضرت خدیجه کبری(س) یکی از بانوان ثروتمند حجاز بود که کاروان های تجاری او بین حجاز و شام در حال رفت و آمد بودند که این بانوی بزرگ اسلام هنگام ازدواج با پیامبراکرم(ص) تمام ثروت خودش را در اختیار پیامبر گذاشت.

حجت الاسلام بُداغ آبادی در ادامه با اشاره به وضعیت سیاسی در صدر اسلام و تشابه شرایط و محاصره اقتصادی شعب ابیطالب با محاصره اقتصادی که امروز جمهوری اسلامی ایران با آن روبرو است گفت: محاصره اقتصادی شعب ابیطالب بیش از  این که یک واقعه‌ اقتصادی در صدر اسلام باشد، نمادی از مقاومت مقتدرانه مسلمانان در برابر مستکبران و زیاده خواهان آن دوران بود که در مذاکرات با پیامبر اسلام، حقوق مسلم مومنین عزت و شرافت مسلمانان را مطالبه می کردند.

وی افزود: اما امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایران در محاصره اقتصادی که دشمن خواستار گرفتن حق مسلم ملت ایران و عزت و عظمت مردم ایران است، بر خلاف شعب ابیطالب، اگر بر توانمندی خود تکیه کند و اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تکیه دارد محقق کند محاصر اقتصادی را شکسته است.

این مبلغ دینی با اشاره به این که  دشمن آنقدر زیاده خواه است که اگر به همه خواسته های آنها تن بدهیم باز هم بهانه ای دیگر را مطرح خواهد کرد گفت: دشمن حتی تحقیق و توسعه انرژی هسته ای ایران را نیز نپذیرفته است.

به گفته وی، آنها می خواهند انرژی هسته ای را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند و در قبال آن نان بدهند و این در حالی است که ابوالفضل العباس در کربلا  و در اوج تحریم آب و بی آبی، وقتی به آب رسید و مشت خود را پر از آب کرد و تا جلو صورت خود آورد اما آن را به هوا پرتاب کرد چرا که هدف امام حسین و یارانش از آمدن به کربلا برای رسیدن آب نبود.  

حجت الاسلام بُداغ آبادی در ادامه تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی با دشمن قسم خورده ای روبرو است که تاکنون به یکی از حرف هایی که زده اند عمل نکرده و هر روز بهانه تازه ای آورده، امروز انرژی هسته ای را بهانه کردند و روز دیگر حقوق بشر را بهانه می کنند.

این مبلغ دینی متذکر شد: دشمن در مذاکرات هسته ای با ایران، اصل اسلام و ولایت را نشانه گرفته است و به قدری زیاده خواه است که اگر حتی اجازه زدن پایگاه نظامی در ایران به آنها داده شود ورفت و آمدشان در ایران هم آزاد باشد، باز هم بهانه ای دیگر خواهند داشت چرا که آنها اسلام و ولایت را هدف قرارداده اند.  

 

خانواده و آموزش و پرورش دو عامل تأثیرگذار در جذب جوانان به مساجد هستند

این مبلغ دینی در ادامه عدم حضور جوانان در مسجد انتقاد کرد و از خانواده و آموزش و پرورش به عنوان دو عامل تأثیرگذار در جذب جوانان به مساجد نام برد و افزود: یکی از عوامل عدم استقبال جوانان برای حضور در مساجد را باید درسیاست های آموزش و پرورش جستجو کرد چرا که اگر در آموزش و پرورش به جای توجه به برخی از مسائل غیر ضروری به نماز و مسجد توجه می شد، امروز مساجد ما در دست جوانان بود.

حجت الاسلام بُداقی یاد آورشد: اگر خانواده و آموزش و پرورش در برنامه ریزی های خود برای جوانان درست عمل کرده بودند امروز مساجد به عنوان پایگاه جوانان مطرح بود./1307/پ202/ب

ارسال نظرات