۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۷۰۳۲۸
استاد حوزه علمیه:

نفع رساندن به بندگان خدا بالاترین نیکوکاری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در روایات آمده که دو چیز یکی ایمان به خدا و دیگری نفع رساندن به بندگان خدا بالاترین نیکوکاری است.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی غروی استاد حوزه و دانشگاه، در جلسه سخنرانی امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: ایشان با جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های خود خدمات بسیار زیادی را برای گسترش اسلام انجام دادند به گونه‌ای که پیامبر(ص) همیشه از ایشان به عظمت یاد می‌کردند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمودند: دنیا با این همه عظمت که دارای میلیون‌ها کهکشان بوده جلوه آفرینش الهی است همه و همه خدا را پرستش می‌کنند، با وجود این گستردگی قرآن کریم می‌فرماید: انسان بزرگترین موجود عالم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اخلاق پیامبر(ص)، عنوان کرد: در آغاز اسلام سه مورد سبب پیروزی و پیشبرد اسلام شد نخست دلاوری‌ها و جانفشانی‌های امیرمومنان(ع)، دوم اخلاق پیامبر که زیباترین اخلاق‌ها بود و سوم ثروت و کارهای حضرت خدیجه(س) که صرف اسلام شد.

 

وی در ادامه گفت: گناه ریشه خانواده را از بین برده و فقر بیماری می‌آورد حضرت امام رضا(ع) می‌فرمایند: مردم اگر گناهان جدید به وجود آورند خداوند نیز بلایی جدید برای آنها نازل می‌کند که تا آن روز کسی ندیده و نشنیده باشد.

 

عضو جامعه مبلغان، در ادامه بحث ازدواج از روز گذشته، اظهار داشت: گناه امنیت را از بین می‌برد اگر بخواهیم در جامعه گناه نشود باید به نسل جوان توجه کرده و درباره ازدواج آنان سخت نگیریم.

 

حجت‌الاسلام غروی در ادامه ابراز کرد: برای ازدواج آسان جوانان باید برخی سنت‌های غلط مانند مهریه بالا و جهیزیه زیاد ریشه کن شده و سنت‌های درست فرهنگ سازی شود، امروز برخی مهریه‌ها و جهیزیه‌بردن‌ها با هزینه کلان به اصطلاح برای چشم و هم چشمی با دیگران است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شب‌های قدر عنوان کرد: خداوند در شب‌های مبارکه قدر همه را می‌بخشد اما چهار گروه عاق والدین، شرابخوار، قطع کننده صلح رحم و کینه توز که از رحمت خدا به دور هستند را نمی‌بخشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: دو چیز یکی ایمان به خدا و دیگری نفع رساندن به بندگان خدا بالاترین نیکوکاری است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات