۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۰۳۸۳
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

امر به منکر و نهی از معروف نشانه نفاق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال از امر به منکر و نهی از معروف، فراری بودن از جنگ، خوشحالی از خسارت وارد شده به مؤمنان و انجام عبادت از روی ریا به عنوان نشانه‌های منافقان نام برد.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه شنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: در آیه 23 از سوره توبه آمده است محوریت مؤمنان باید بر توجه به تولی و تبری باشد.

 

وی افزود: انسان نمی تواند در عین دوستی با گروهی، با دشمنان آنها نیز دوست باشد و دست در دست آنان داشته باشد، از این رو تولی و تبری به معنای آن است که انسان باید دوستی خود را نسبت به خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نشان دهد و بیزاری خود را نسبت به دشمنان ابراز کند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که برخی ادعای دوستی با پیامبر اسلام(ص) را دارند، اما دست شان در دست وهابیت، تروریست و داعش است و با نام پیامبر اکرم(ص) به جرم و جنایت می پردازند، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که ایمان دارند نباید پدران و برادران خارج شده از دین را به عنوان دوست یاد کنند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: شایسته است از کسانی که در اطراف ما اهل دینداری نیستند دوری کنیم، چرا که به تدریج انسان از آنها تأثیر می پذیرد.

 

وی افزود:  در آیه 24 سوره توبه سفارش شده است پدر، مادر، فرزندان، اموال، تجارت و جهاد شما باید در راه خدا باشد چرا که اگر غیر از این باشد، برای شما عذاب مهیا خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که روز دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه(س) است که تمام ثروت خود را در راه اسلام خرج کرد گفت:  ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه(س) منجر به این شد که ایشان حدود 80 هزار شتر خود و دیگر اموالش را در اختیار پیامبر اسلام(ص) گذاشت تا موجب تقویت دین شود، تا جایی که آخرالامر آنها فقیر شدند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که اگر خود و دارایی خود را در راه خدا صَرف کنیم، خداوند به ما عزت می دهد، گفت: حضرت خدیجه 6 فرزند داشت که از میان آنها حضرت فاطمه زهرا(ص) برای آنها ماندگار و باعث خیر کثیر شد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان قسمتی از آیات جزء دهم را مربوط به خصوصیات منافقان دانست و گفت: فراری بودن از جنگ، خوشحالی از خسارت وارد شده به مؤمنان و انجام عبادت از روی ریا، از ویژگی های منافقان است.

 

وی با اشاره به این که انجام امور نیک با هدف دیده شدن، مشمول اجر و پاداش نخواهد بود، گفت: یکی از خصوصیات ذکر شده از منافقان در قرآن کریم، امر به منکر و نهی از معروف است./1307/پ202/ی 

ارسال نظرات